هنرپیشه عربستان:

ایران نباید فیلم محمد را می‌ساخت

ایران نباید فیلم محمد را می‌ساخت
چهارشنبه 25 شهريور 1394 - 12:56

هنر پیشه عربستانی از مقامات این کشور به این علت که تاکنون فیلمی درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) نساخته است انتقاد کرد و مدعی شد نباید گذاشت ایران در این خصوص دیدگاه های خود را القاء کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی الریاض" تأکید کرد که "عبدالرحمن الخطيب" خواستار آن شد تا عربستان سعودی در زمینه فیلم سازی در سطح بین المللی ظاهر شود، تا دیدگاه خود را به جهانیان منتقل کند و در برابر دیدگاه های دیگران در خصوص اسلام بایستد.
این هنرپیشه سعودی در این خصوص فیلم «فیلم محمد رسول الله (ص)» را مثال زد و مدعی شد: «نگرانی من این است که برداشت اولیه مردم جهان از پیامبر (ص) برگرفته از این فیلم باشد، که دیگر تغییر آن در آینده دشوار خواهد بود.»
هنرپیشه عربستانی همچنین مدعی شد: اگر پیش از این عربستان در این خصوص فیلمی ساخته بود و دیدگاه دینی خود را منتقل می کرد، اکنون از اشتباه هایی که ممکن است فیلم ایرانی دچار آن شده باشد نگرانی نداشتیم. بنابراین، ما که قدرت و امکانات لازم را در این خصوص داریم، چرا باید میدان را برای ایرانی ها و دیگران ترک کنیم تا درباره مسائلی که مستقیما اهانت به ماست سخن بگویند؟»

ماه ها قبل از اکران فیلم "محمد رسول الله" (ص) جریانی سیاسی از سوی برخی اعراب ضد این فیلم به راه افتاد و بسیاری از رسانه های عربی نیز چشم بسته با این جریان همسو شدند. این جریان از سوی سلفی های و وهابی ها هدایت شده است.

پربیننده ترین خبرها