انتقاد کم‌‌سابقه از جنایات عربستان در روزنامه آمریکایی

انتقاد کم‌‌سابقه از جنایات عربستان در روزنامه آمریکایی
چهارشنبه 25 شهريور 1394 - 13:13

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" نسبت به افزایش حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن ابراز شگفتی کرد و آن را سیاست مجازات گروهی مردم این کشور توصیف کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی "سبا نت" به نقل از روزنامه نیویورک تایمز تأکید کرد: حملات هوایی عربستان به یمن گسترده تر و شدید تر شده به گونه ای که منتقدان، ائتلاف را به در پیش گرفتن سیاست مجازات گروهی مردم یمن متهم کردند.

دلیل افزایش خشم یمنی ها از آل سعود و آمریکا
این روزنامه تاکید کرد، حجم تلفات انسانی بمباران های ائتلاف بزرگترین علت افزایش خشم در بخش هایی از یمن علیه عربستان و شرکایش در این ائتلاف و به ویژه آمریکاست.  
نیویورک تایمز نسبت به افزایش بمباران هوایی و کشته شدن مردم یمن که در آستانه گرسنگی قرار دارند، هشدار داد.

بمباران خانه ها و اردوگاه های آوارگان یمن

این روزنامه به حملات و بمباران جنگنده های ائتلاف به بازارها، خانه های مردم و اردوگاه های آوارگان یمن اشاره کرد و نوشت: برخی بمب ها در مناطقی بسیار دور از اهداف نظامی اصابت کردند مانند بمباران تاسیسات آب در شمال یمن که سازمان های مدافع حقوق بشر آن را جنایت جنگی اعلام کردند.  

کشتار هزار شهروند در بمباران یمن  
روزنامه نیویورک تایمز همچنین خاطرنشان کرد، تا زمان حاضر بیش از 1000 غیرنظامی در بمباران های ائتلاف کشته شده اند و این رقم به خاطر سکوت جامعه جهانی رو به افزایش است و ائتلاف به ندرت به کشتار شهروندان در یمن اعتراف می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها