خوف عربستان از نفوذ ایران در شرق آسیا

خوف عربستان از نفوذ ایران در شرق آسیا
چهارشنبه 25 شهريور 1394 - 13:52

روزنامه سعودی "الجزیره" درباره "نفوذ" جمهوری اسلامی ایران در کشورهای جنوب شرق آسیا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه سعودی نوشت: "ایران در دهه هشتاد در تایلند شرکت سرمایه گذاری عظیمی را به نام یکی از اتباع خود برای خرید، انبار و فروش برنج تأسیس کرد تا سود این شرکت برای تبلیغات به نفع ایران استفاده شود. "
الجزیره تأکید کرد: "با ادامه کار این شرکت، کارکنان آن به فعالیتهای تبلیغاتی خود جهت نشر تفکر ولایت فقیه بین مسلمانان فقیر ادامه دادند."
این روزنامه عربستانی، با تکفیر اندیشه‌ و خط مشی جمهوری اسلامی ایران و غیر اسلامی دانستن آن، به نقل از گفته‌های یک "دختر اندونزیایی" به نام "بوتری" به یک "شیخ سعودی"  نوشت: "ایرانی ها از طریق کلاسهای حفظ قرآن کریم وارد روستاها و شهرهای حاشیه‌ای اندونزی شدند."
این شیخ سعودی به نقل از دختر اندونزیایی گفت: "آنها (ایرانی‌ها) دقیقا همان روش خود در تایلند را استفاده کردند. مناطق دور از دسترس قدرتهای اسلامی را انتخاب کردند، و روستاهایی را برگزیدند تا در آنجا مراکز آموزش حرفه ای تأسیس کنند، و از طریق سلطه خود روستائیان را در مراسم‌های دینی خود شرکت دهند. آنان همچنین خواستند مساجدی بسازند ولی برخی مسلمانان مانند شافعیها که نمی خواهند شیعه شوند، با این کار مخالفت کردند. به همین دلیل ایرانی‌ها کلاسهای آموزش حفظ قرآن کریم و مساجد غیر رسمی ایجاد کردند."
این شیخ سعودی در ادامه ادعاهایش، خاطرنشان کرد: "آنان کودکان و خانواده ها را به کلاسهای حفظ جذب کردند. این گروه های ایرانی همچنین جوانان فقیر مسلمان و به ویژه کسانی را که سوابق جنایی داشتند به سوی خود کشاندند. کسانی که درها به روی آنها بسته شده بود به همین دلیل آنان برای مشارکت در برنامه بورس آموزشی دینی در ایران به مدت 2 سال فراخوانده شدند تا در پایان برای آنان شغلی دست و پا کنند."

پربیننده ترین خبرها