مصر بار دیگر مانع نشست مخالفان سوری شد

مصر بار دیگر مانع نشست مخالفان سوری شد
چهارشنبه 25 شهريور 1394 - 19:00

رئیس کمیته حقوقی گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوری گفت: مقامات مصری روز دوشنبه برای سومین بار از برگزاری کنفرانس خبری این ائتلاف در قاهره جلوگیری کردند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "هیثم المالح" رئیس کمیته حقوقی ائتلاف مخالفان سوری، با بیان این که قرار بود کنفرانس خبری این ائتلاف روز دوشنبه در قاهره برگزار شود، گفت: عادل حلوانی مدیر دفتر ائتلاف سوری در قاهره نیمه شب به وی اطلاع داده است که دستگاه امنیتی مصر از برگزاری کنفرانس خبری روز دوشنبه جلوگیری خواهد کرد.

به نوشته رای الیوم، وی افزود: این سومین بار است که دستگاه امنیتی مصر مانع برگزاری کنفرانس خبری ائتلاف مخالفان سوری در قاهره می شود.

المالح فاش کرد؛ فردی از تیم دبیرکل اتحادیه عرب، وقتی از موافقت نبیل العربی با درخواست المالح برای حضور در نشست یک شنبه گذشته وزرای خارجه عرب با خبر شد، در برابر وی موضع گیری و وی را تحریم کرد.

رئیس کمیته حقوقی گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه طی سخنانی با عنوان این که "آیا اتحادیه عرب هم مشابه نظام مصر است؟" گفت: پنج شنبه گذشته در دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب، درباره اوضاع سوریه و دخالت روسیه و ایران و نیز ابتکار دیمستورا بحث و گفت وگو کردم و نبیل العربی نیز برای حضور وی در نشست اخیر وزیران خارجه کشورهای عربی ابراز تمایل کرد، اما یکی از اعضای تیم وی که دارای تابعیت مصری است، در برابر العربی موضع گیری کرده و وی مجبور شده است که از موضع خود عقب نشینی کند و بگوید که پس از رایزنی در این خصوص، پاسخ نهایی متعاقبا اعلام خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها