برکناری 110نیروی امنیتی تونس در ارتباط با تروریسم

برکناری 110نیروی امنیتی تونس در ارتباط با تروریسم
پنج‌شنبه 26 شهريور 1394 - 10:48

مسئولان تونسی درماه های اخیر، 110 نفر از نیروهای نهادهای مختلف امنیتی را به ویژه به اتهام ارتباط با گروههای تروریستی یا همراهی با آنان از کار برکنار کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " وليد الوقينی " مسئول اطلاع رسانی در وزارت کشور تونس گفت: نیروهای برکنار شده از نیروهای پلیس، گارد ملی، ارتش و نیروهای گمرک هستند.

وی افزود: برکناری این نیروها پس از انجام تحقیقات درباره اطلاعات مربوط به وجود شک و شبهه درخصوص ارتباط آنان با گروه های تروریستی یا همبستگی آنان با این گروهها یا دست داشتن در اقدامات قاچاق یا نقض قوانین صورت گرفت.

" توفيق بوعون " بازپرس کل بخش امنیت ملی در وزارت کشور تونس درمصاحبه با رادیوی خصوصی "راديو ميد" تونس گفت: 110 نفر از کل نیروهای مسلح اعم از نیروهای گارد ملی، پلیس ، ارتش ، ماموران زندان و گمرک با هدف مصون نگاه داشتن نهادهای امنیتی و نظامی از هرگونه ضعف یا دسیسه برکنار شدند.

وی افزود: پنج یا شش نفر از این نیروها به علت تعامل مستقیم با باندهای قاچاق یا برخی از عناصر تروریست، به دستگاه قضایی ارجاع داده شدند.

بوعون همچنین گفت: انتصاب هایی که بعد از سرنگونی رژیم زین العابدین بن علی در اوایل سال 2011 تا سال 2013 در بخش امنیتی صورت گرفته است، با معیارهای امنیتی مطابقت داده نشده است.

وی تصریح کرد: کسانی که تصمیم برکناری شامل حال آنان شد، براساس اصول درست وارد نهادهای امنیتی نشدند و تفکر آنان درست نیست و ضعیف النفس بوده و هیچ مصونیتی در زمینه گرویدن به ایدئولوژی های مختلف ندارند.

بوعون اظهار داشت: برخی از برکنار شدگان در ازای دریافت رشوه، اطلاعاتی را درباره اماکن استقرار گشتی های امنیتی به مظنونان تروریستی داده اند.

تونس یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد عناصر مسلح از آنجا برای نبرد به سوریه رفته اند.

منابع خبری پیشتر گزارش کردند که اتباع چچنی، سعودی، لبنانی و تونسی به ترتیب بیشترین افراد خارجی عضو گروههای تروریستی در سوریه را تشکیل می دهند.

شمار تونسی هایی که به گروه های تروریست در سوریه پیوسته اند، تقریبا هشت هزار نفر تخمین زده می شود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها