نبیل رجب تاکید کرد:

محاکمه شیخ سلمان بیانگر تداوم بحران در بحرین

محاکمه شیخ سلمان بیانگر تداوم بحران در بحرین
پنج‌شنبه 26 شهريور 1394 - 13:23

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد که ادامه محاکمه دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین نشان دهنده ادامه بحران در این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " نبیل رجب" رئیس مرکز حقوق بشر بحرین در همایش هفتگی " شیخ علی سلمان " روحانی برجسته بحرینی که در منطقه البلاد القدیم شهر منامه برگزار شد، گفت: زندانی کردن سران مخالف به علت نظرات و مواضع سیاسی آنان نشان دهنده عمق بحران است.

نبیل رجب خواستار گشوده شدن تعداد بیشتری از سازمان های حقوق بشری در داخل بحرین برای اصلاح وضعیت حقوق بشر و پایان دادن به تجاوزهای مستمر علیه شهروندان بحرینی از سال 2011 میلادی شد.

حکومت بحرین شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین را به خاطر بیان دیدگاههای خود و حمایت از خواسته های مشروع مردم بازداشت کرده و محاکمه می کند. این امر اعتراض گسترده داخلی و خارجی را به همراه داشته است.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

پربیننده ترین خبرها