تک تیراندازان صهیونیست در برابر سنگ اهالی قدس

تک تیراندازان صهیونیست در برابر سنگ اهالی قدس
پنج‌شنبه 26 شهريور 1394 - 18:28

فقط در برابر سنگ باید از تک تیرانداز استفاده کرد، این اعتقاد رژیم صهیونیستی برای مقابله با اشخاصی است که در برابر ماشین جنگی صهیونیستی در کرانه باختری و قدس سنگ پرتاب می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و معاون وزیر امنیت این رژیم معتقدند تنها تفنگ صهیونیستی "راجر" مانعی در برابر سنگ فلسطینی است پس باید آن را به کار گرفت. 
اطلاعات ضد و نقیضی درباره تصمیم "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر صهیونیستی برای استفاده از تک تیراندازان با سلاح راجر علیه تظاهرکنندگان فلسطینی در قدس، مسجد الاقصی، کرانه باختری، الجلیل و نقب در روزنامه های "هاآرتص" و "یسراییل هیوم" منتشره شده است.
هاآرتص نوشت، نخست وزیر از "یهودا فاینشتاین" مشاور قضایی دولت صهیونیستی خواسته نظرش را درباره اجازه دادن به پلیس برای استفاده از تک تیرانداز علیه سنگ اندازان در قدس مانند استفاده ارتش از روگر در کرانه باختری بگوید.
یسراییل هیوم نوشت، نتانیاهو با پذیرش درخواست "گلعاد اردان" وزیر امنیت داخلی به پلیس اجازه استفاده از این تفنگ را داد که ثابت شده مرگبار است و بر خلاف ادعای طرف های امنیتی صهیونیستی فقط یک تفنگ با تاثیر سبک نیست.
این روزنامه افزود، استفاده از قناصه و این تفنگ در قدس شرقی از روز گذشته عملا آغاز شد.    
هاآرتص نوشت، نتانیاهو با مسئولین بلندپایه امنیتی برای بررسی تنش امنیتی در قدس تشکیل جلسه داد و در آن گفت که شکاف زیادی میان دستور تیراندازی برای پلیس و ارتش وجود دارد.
این روزنامه مدعی شد که به ارتش اجازه استفاده از تک تیراندازان با سلاح راجر در کرانه باختری داده شده اما پلیس اجازه استفاده از آنرا ندارد.
هاآرتص ادامه داد، البته اجازه داده شده از تک تیراندازان برای مقابله با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف که فرماندهان صهیونیست آن را خطری محسوس می دانند عمدتا برای هدف قرار دادن فرد از ناحیه پا استفاده شود.
این روزنامه ادعا نمود، دستور تیراندازی در قدس فقط برای متفرق ساختن تظاهرات بوده و به همین دلیل تنها از گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور استفاده می شود.  
هاآرتص نوشت، استفاده از سلاح راجر در جریان انتفاضه دوم در کرانه باختری رایج بود اما به خاطر کشته شدن شماری از جوانان فلسطینی برای مدتی ممنوع شد تا اینکه دوباره استفاده از آن آزاد شد.
"مناخیم فینکلشتاین" دادستان نظامی سابق صهوینیستی در سال 2001 گفت که این سلاح مانند دیگر سلاح های مرگبار گرم سلاح گرم تلقی می شود.
شبکه هفتم تلویزیون صهیونیستی وابسته به شهرک نشینان صهیونیست گزارش داد، "ایلی بن دهان" معاون وزیر امنیت صهیونیستی گفت که بعید نمی داند ارتش برای مقابله با سنگ اندازان به پلیس کمک کند.
وی افزود، در جریان جشن یهودیان برای استقبال از سال نو عبری، فلسطینی ها به طرف آنان سنگ پرتاب کرده و یک یهودی را کشتند، سنگ می کشد، این سلاحی گرم است، امیدوارم مجازات سنگ پرانان تشدید شود.   
وی خواستار تشدید این مجازات تا حد اخراج سنگ پرانان و خانواده هایشان از فلسطین شد و گفت، این راه حل جایگزین است، بدون شک مجبور خواهی شد حداقل یک بار از آن استفاده کنیم، پس از آنکه یک خانواده که پسرش سنگ پرانی نموده و کسی را کشته اخراج کنیم بقیه درس عبرت می گیرند و این نوعی بازدارندگی از آنان است.   
 

پربیننده ترین خبرها