ویدئویی نادر از ساکنان محاصره شده فوعه در سوریه

جمعه 27 شهريور 1394 - 15:19

ساکنان شهرهای فوعه و کفریا با درخواست از سازمان ملل و سازمانهای بشردوستانه برای رفع محاصره خود توسط تروریست ها، خواستار ورود کمکهای انسانی و داروهای لازم شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از شهروندان شهر فوعه در این نوار ویدئویی گفت: از بشار اسد رئیس جمهور و ارتش سوریه درخواست کمک می کنیم. دیگر غذا، آب، گاز، دارو و مرکز پزشکی برایمان باقی نمانده است. بر اثر سقوط خمپارها افراد بسیاری مجروح شدند.

یک شهروند دیگر گفت: ما از ارتش عربی سوریه درخواست کمک داریم و پس از خدای متعال، امید ما به جوانان و ارتشمان است.

یکی دیگر از شهروندان فوعه با انتقاد از نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل که ادعای صلح و حفظ کرامت انسانی می کنند، گفت: چرا کسی به گرسنگی و سختی های ما توجهی نمی کند. فقط به گرسنگی  عناصر مسلح اهمیت می دهند.

یکی از ساکان زن شهر فوعه نیز در این نوار ویدئویی خاطرنشان کرد: ما از شهر فوعه، قلب سوریه و شهری که هفت ماه تحت محاصره است، از بشار اسد رئیس جمهور درخواست کمک داریم. ما تحت محاصره هستیم و از سازمان ملل و هر رهبر شریفی درخواست کمک می کنیم.

عناصر مسلح شهرهای فوعه و کفریا در ریف شمالی ادلب در سوریه را با دهها خمپاره هدف قرار می دهند. گروههای مسلح از حدود 6 ماه پیش این دو شهر را تحت محاصره قرار داده اند که منجر به کمبود دارو و غذا و سوخت شده است.

در همین حال، ارتش سوریه با استفاده از بالگرد به یاری ساکنان این دو شهر شتافته است و از طریق هوا غذا و کمک های انسانی و دارویی برای آنها می فرستد. با وجود محاصره شش ماهه شهرهای فوعه و کفریا، تروریست ها با توجه به مقاومت مردمی نتوانسته اند به داخل آنها نفوذ کنند.

MKH-18-07:43

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها