پاسخ روسیه به موضوع اعزام نیرو به سوریه

پاسخ روسیه به موضوع اعزام نیرو به سوریه
جمعه 27 شهريور 1394 - 23:14

کاخ کرملین اعلام کرد: مسکو آماده است تا موضوع اعزام نیرو به سوریه را در صورت دریافت درخواستی از دمشق در این زمنیه، مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "روسیا الیوم" دمیتری بیسکف سخنگوی رسانه ای نهاد ریاست جمهوری روسیه روز جمعه در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال موافقت روسیه با مشارکت نیروهای ارتش روسیه در عملیات ارتش سوریه علیه تروریسم گفت: ما در صورت دریافت چنین درخواستی بطور حتم در تماسها و گفت وگوهای دوجانبه خود آن را مورد بررسی قرار می دهیم. اما در حال حاضر سخت است به تنهایی بخواهیم راجع به این موضوع سخن بگوییم.

بیسکوف با این اظهارنظر، سخنان ولید معلم وزیر خارجه سوریه را مورد تایید قرار داد که طی آن اعلام کرده بود: سوریه در صورت نیاز موضوع درخواست حضور نیروهای روسیه در کنار ارتش سوریه را مورد بررسی قرار خواهد داد.
ولید معلم در عین حال وجود نیروهای روسیه در حال حاضر در سوریه را تکذیب کرد.

دولت روسیه همچنین تمامی گزارشهای خبری در مورد اعزام نیرو و تجهیزات و تسلیحات به سوریه برای تقویت حضور نظامی خود در این کشور را تکذیب کرد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در همین راستا تاکید کرده است: ماموریت کارشناسان نظامی روسیه مستقر در سوریه به آموزش نظامی سوری ها جهت استفاده از تسلیحات روسی جدید ارسال شده برای حمایت از دمشق در رویارویی با گروه تروریستی داعش منحصر می شود.

وی همچنین تاکید کرده است که دولت سوریه به مسکو تضمین داده تا از تسلیحات روسیه فقط برای نبرد با تروریسم استفاده کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها