جدیدترین آمار از جنایات عربستان در یمن

جدیدترین آمار از جنایات عربستان در یمن
شنبه 28 شهريور 1394 - 10:31

سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: تعداد قربانیان تجاوزات پیوسته عربستان به یمن به 5412 نفر کشته رسیده است که 1603 نفر از آنها کودک و 1258 نفر، زن هستند.

به گزارش پایگاه خبری العالم دکتر "تمیم الشامی" گفت: در این حملات تعداد مجروحانی که در مراکز بهداشتی و پزشکی یمن پذیرش شده اند به 13650 نفر رسیده است.
الشامی در گزارشی با اشاره به اینکه نظام آل سعود تمام قوانین و مقررات بین المللی مربوط به منازعات بین المللی را زیر پا گذاشته است گفت: "تجاوزات مشترک عربستان – امریکا به یمن، تا امروز که صد و هفتاد و نهمین روز آن است، فاجعه بهداشتی هولناکی را در این کشور به دنبال داشته است."
در این گزارش آمده است که سیستم بهداشتی یمن در آستانه نابودی و فروپاشی کامل قرار گرفته است. به طوری که بیش از 60 درصد از توانمندیها و امکانات بهداشتی خود را تقریبا به طور کامل از دست داسته است.
وزارت بهداشت یمن در این گزارش خاطرنشان کرد که به دنبال تجاوزات عربستان، هفت بیمارستان، ویران شده و هفت بیمارستان دیگر نیز به دلیل بمباران محیط اطراف یا خروج کادر پزشکی آن از بیم بمباران از کار افتاده اند.
سیستم بهداشتی کشور نیز بخش عمده ای از امکانات و تأسیسات خود را از دست داده است و این شامل 89 مرکز اورژانس، آزمایشگاه مرکزی، مراکز انتقال خون، خانه بهداشت و انبار دارو می شود. در این بین 50 امبولانس نیز هدف قرار گرفته اند.
در این گزارش آمده است حملات هوایی مکرر عربستان، باعث محروم شدن کودکان از خدمات واکسیناسیون شده است. به این دلیل است که شاهد شیوع بی سابقه بیماری حصبه در میان کودکان هستیم. کمااینکه به دلیل از کار افتادن سیستم بهداشتی کشور، بیماریهای واگیردار بسیاری در کشور شیوع پیدا کرده اند.
در این گزارش آمده است آنچه که از سیستم بهداشتی یمن باقی مانده است با تحریم ظالمانه و غیراخلاقی روبه روست و این تحریم مانع ورود داروهای ضروری و حیاتی و مواد غذایی ویژه کودکان و داروهای ضدسرطان و همچنین سوخت به کشور می شود.
وزارت بهداشت در این بیانیه از سازمانها وابسته به سازمان ملل و سازمانهای فعال در زمینه حقوق بشر و سازمانهای حقوقی خواسته است برای نجان جان ملت یمن از این فاجعه انسانی و پایان دادن به این جنگ ظالمانه و محاصره دریایی و زمینی و هوایی بحرین به سرعت وارد عمل شوند.
گفتنی است نظام آل سعود از 26 مارس گذشته به تجاوز به یمن، و حمله گسترده به منازل مسکونی و غیر نظامیان در استاهای مختلف فجایع انسانی بزرگی را رقم زده است.
 

پربیننده ترین خبرها