درخواست علاوی برای برکناری حیدر العبادی

درخواست علاوی برای برکناری حیدر العبادی
شنبه 28 شهريور 1394 - 14:04

ایاد علاوی رئیس ائتلاف ملی عراق خواستار برکناری نخست وزیر این کشور شد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سومریه نیوز روز شنبه به نقل از ایاد علاوی نوشت: فردی قدرتمند باید جایگزین حیدر العبادی نخست وزیر عراق شود .
علاوی گفت: اوضاع عراق بسیار نگران کننده است و انفجارهای تروریستی ، آدم ربائی گسترده و ترورهای سازمان یافته آسیب های بسیار زیادی به ملت عراق وارد کرده است .
علاوی مدعی شد: تظاهرات مردمی چند ماه گذشته هیچ نتیجه ای نداشت و مسؤولان هیچ یک از مطالبات تظاهرات کنندگان را به صورت جدی و واقعی برآورده نکردند و سیطره داعش بر چند شهر بزرگ عراق ، کسری بودجه و دیگر مشکلات کشور ایجاب می کند که در ساختار قوه مجریه بازنگری شود .
علاوی افزود : بزرگترین فراکسیون مجلس نمایندگان تا اصلاح برخی از مواد قانون اساسی باید یک فرد مقتدر و پایبند به قانون اساسی را با هدف نجات دادن کشور از اوضاع کنونی برای تصدی ریاست دولت تعیین کند. 
رئیس ائتلاف ملی عراق اعلام کرد : گروه های سیاسی اصلی ، برخی از تشکّل های مردمی و برخی از گروه هایِ خارج از هرم قدرت باید با توافق و اجماع در حکومت مشارکت کنند تا بتوان اوضاع کشور را بهبود بخشید ، داعش را ریشه کن کرد و به مبارزه با فساد و محاکمه مفسدان پرداخت.
ایاد علاوی روز 4 سپتامبر با انتقاد شدید از حیدر العبادی گفته بود که وی به قانون اساسی اهمیت نمی دهد و اصلاحات نابجا ایجاد کرده است .
علاوی همچنین حیدر العبادی را به مناظره تلویزیونی دعوت کرده است .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها