داعش سلفی‌های "میانه‌رو" کرکوک را بازداشت کرد

داعش سلفی‌های
يکشنبه 29 شهريور 1394 - 11:50

منابع محلی در حویجه از بازداشت گسترده سلفی‌های میانه‌رو و جوانان کرکوک به دست داعش خبر دادد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عناصر داعش دهها سلفی میانه رو را در منطقه العباسی از توابع شهرستان الحویجه 65 کیلومتری غرب کرکوک بازداشت کردند.

گفتنی است سلفی های موسوم به "میانه رو"، با تکفیر "دولت اسلامی" (داعش)، روش و رفتار اعضای آن را مخالف با سنت نبوی و خاندان پیامبر (ص) دانسته و اعلامیه هایی در مناطق تحت تسلط داعش در جنوب و غرب کرکوک توزیع کرده اند.

درهمین راستا عناصر داعش 15 جوان از اهالی روستای الخان واقع در غرب کرکوک را به اتهام همکاری با نیرویهای امنیتی و تلاش برای فرار به سوی منطقه العلم بازداشت کردند.

گفتنی است مناطق جنوب و غرب کرکوک  تحت تسلط داعش است و عناصر این گروه از چندین روز پیش، بازداشت گسترده اعضای  گروه النقشبندیه و همه مخالفان خود را آغاز کرده اند.

درهمین راستا سرگرد خلیل محمود یکی از نیروهای پلیس العلم از کشته شدن یک افسر و زخمی شدن سه نفردیگر خبر داد. این در حالی است که دو غیر نظامی نیز در درگیری های پلیس عراق با عناصر داعش که در حال تعقیب دو شهروند غیر نظامی فراری از مناطق تحت تسلط این گروه به سوی منطقه العلم در شرق تکریت بودند، کشته شدند.

بسیاری از خانواده ها با گذر از کوههای حمرین حد فاصل استان صلاح الدین و کرکوک و با عبور از راههای دشوار و با دادن پول به طریق قاچاقچیانی که برای انتقال هر فرد یک میلیون دینار (800 دلار) دریافت می کنند، در صدد فرار از مناطق تحت تسلط داعش به سوی منطقه العلم هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها