تجاوز هدفمند و برنامه ریزی شده به یمن +ویدیو

يکشنبه 29 شهريور 1394 - 22:20

ژنو(العالم) – اعضای باشگاه روزنامه نگاران سوییس با برگزاری کنفرانسی به اوضاع انسانی یمن در سایه تجاوز سعودی ها به این کشور پرداختند و تاکید کردند که این حمله طرحی برای نابودی میراث و تاریخ یمن است.

خبرنگار شبکه العالم از ژنو گزارش داد، این شهر در این روزها عرصه فعالیتهای سیاسی و حقوقی به منظور مطرح کردن مسایل حقوق بشر برای جهانیان تبدیل شده و فعالیت ها به غیر از مقر سازمان ملل متحد در سایر مکان ها نیز برگزار می شوند که باشگاه روزنامه نگاران سوییس یکی از آنهاست.
"رودولف القارح" مشاور پارلمان اروپا طی سخنانی در کنفرانس گفت: آنچه که در یمن رخ می دهد فرایند تخریب هدفمند و برنامه ریزی شده ای است که هدف اصلی آن ویرانی کل جامعه یمنی، تاریخ، آثار و حتی زیرساخت های آن است.
خانم امل المآخذی فعال حقوقی یمنی نیز در این نشست گفت: محاصره یمن از زمین، هوا و دریا آثار اقتصادی ویرانگری بر کشور داشته و باعث قحطی سوخت شده است. دکل های برق و انبارهای مواد غذایی نیز هدف حمله نیروهای ائتلاف قرار می گیرند.
در همین زمینه و به منظور رساندن ندای مردم مظلوم یمن به تمام اقشار جوامع غربی، تظاهراتی برای اعلام همبستگی، برگزار و برقراری صلح و آرامش در یمن را خواستار شد.
یکی از تظاهرکنندگان به خبرنگار العالم گفت: از همین جا یک بار دیگر مقامات سعودی و کسانی را که در تجاوز به ملت عزیز یمن مشارکت کرده اند محکوم می کنیم.
یکی دیگر از شرکت کنندگان در تظاهرات تأکید کرد: از حکومت آل سعود می خواهم که جنگ علیه ملت یمن را متوقف کند زیرا این جنگ بازنده و برنده ای نخواهد داشت.
جنایات شرم آور سعودی ها علیه ملت یمن باعث شده که پرونده یمن مورد توجه خاص در این دوره از نشست های شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها