سازمان ملل:کمک به پناهجویان سوری باید بیشترشود

سازمان ملل:کمک به پناهجویان سوری باید بیشترشود
دوشنبه 30 شهريور 1394 - 10:40

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و امدادرسانی از جامعه بین المللی خواست تا به کشورهای همسایه سوریه که مقصد صدها هزار پناهجوی سوری هستند، بیشتر کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری شبكه العالم، استفان اوبراین در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر امان پایتخت اردن گفت: من در همین جا از تمام کشورها و جامعه بین المللی می خواهم که از اردن و کشورهای دیگر منطقه بیشتر حمایت کنند.

وی افزود: کشورهای همسایه سوریه با پذیرش بیشترین تعداد از پناهجویان سوری، بار سنگینی را به دوش گرفته اند... این کشورها وارد مرحله ای شده اند که سایر کشورها باید هر چه زودتر به کمک آنها بشتابند و بخشی از مسؤولیت تأمین نیازهای انسانی ناشی از بحران سوریه و حمایت از فقرا را برعهده بگیرند.

اوبراین خاطرنشان کرد: سازمان ملل برنامه های متعددی را برای کمک به سوریهایی که در داخل این کشور یا در کشورهای همسایه مثل اردن، لبنان و ترکیه هستند، تدوین کرده است.

وی افزود: نیازمندیهای ناشی از بحران سوریه به مراتب بیشتر از بودجه ای است که در اختیار ما قرار گرفته است؛ به گونه ای که سازمانهای وابسته به سازمان ملل متحد فقط 38 درصد از بودجه مورد نیاز در سال 2015 میلادی را دریافت کرده اند.

اوبراین یک شنبه شب به سفر چهل و هشت ساعته خود به اردن پایان داد. وی در این سفر با مقامات اردنی دیدار و از اردوگاه پناهجویان سوری در منطقه الزعتری در شمال این کشور بازدید کرد. در این اردوگاه حدود 80 هزار پناهجوی سوری اسکان داده شده اند.

پربیننده ترین خبرها