خنثی شدن اقدام عناصر داعش در مغرب

خنثی شدن اقدام عناصر داعش در مغرب
دوشنبه 30 شهريور 1394 - 18:59

العالم - با متلاشی شدن هسته تروریستی الصویره در مغرب که وابسته به داعش بود، راهبرد جدید این گروهک که ابتدا جذب مغربی ها برای اعزام به سوریه و عراق و انجام عملیات تروریستی در خاک مغرب بود، خنثی شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری "هسپرس" در این زمینه نوشت: دفتر مرکزی پژوهش های قضایی مغرب از متلاشی شدن یک هسته تروریستی متشکل از 5 نفر در شهر "الصویره" خبر داد که برای خود نام "جندالخلافه" را به تقلید از یک گروه تروریستی در الجزایر انتخاب کرده بودند؛ این هسته قصد انجام اعمال خرابکارانه را در مغرب داشتند تا بتوانند به سوریه یا عراق بروند و در اردوگاههای ابوبکر بغدادی آموزش نظامی ببینند.
این مساله نشان می دهد که نقشه های داعش برای انجام عملیات تروریستی در تعدادی از کشورهایی که از نظر این گروه مرتد و کافر هستند تغییر کرده و به غیر از پایگاههای الکترونیکی و رسانه های ارتباط اجتماعی که برای تجهیز "گرگ های تنها" به کار می رفت اینک طرفداران خود را به انجام عملیات تروریستی در کشورهایشان و سپس سفر به سوی سوریه و عراق ترغیب می کند.
"عبدالرحیم المنار اسلیمی" رئیس مرکز مطالعات امنیتی و تحلیل سیاست ها در مغرب درباره تغییر راهبرد داعش و گذاشتن شرط برای جذب اعضای جدید مغربی گفت: این گروه تروریستی دیگر پیوستن تروریست های مبتدی را نمی پذیرد و همین هم دلیل کشف اسلحه پیشرفته در میان هسته ها و گروههای تروریستی است که اخیرا متلاشی شدند.
اسلیمی در گفت وگو با هسپرس افزود: سران داعش شروط تحریک آمیزی را برای تروریست های مغربی قرار می دهند تا هسته های تروریستی محلی تشکیل شود و الزاما آنها را به سوریه و عراق فرا نمی خواند بلکه عده ای از آنها به جنوب الجزایر و لیبی فرستاده می شوند و بر اساس آخرین اطلاعات 70 هزار جنگجو(تروریست) در عراق و سوریه گرد داعش جمع شده اند که 20 هزار نفر از آنها خارجی و 50 هزار نفر نیز از شهروندان این دو کشور هستند.
وی درباره قاچاق اسلحه از الجزایر به مغرب نیز گفت: جنوب الجزایر به بازار قاچاق و فروش اسلحه برای هسته های تروریستی وابسته به داعش و القاعده تبدیل شده است و گزارش های اطلاعاتی جهانی از احتمال افتادن انبارهای سلاح الجزایر به دست گروههای تروریستی ابراز نگرانی می کنند.
تحلیل گران مغربی معتقدند که مرزهای مغرب و الجزایر به دلیل وجود امکان نفوذ اسلحه و تروریست ها خطر بزرگی برای امنیت ملی مغرب به شمار می آید، زیرا الجزایر درگیر منازعات داخلی میان حاکمان است که باعث تسهیل تحرک گروههای تروریستی می شود از این رو باید در صدور ویزا برای اهالی تونس و الجزایر محدودیت ایجاد کرد.
گفتنی است گروه تروریستی داعش ساخته و پرداخته آمریکا و صهیونیسم است که تفکر وهابی و تکفیری را توسط برخی کشورهای منطقه با هدف تجزیه و خرابکاری ترویج می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها