نماینده پارلمان عراق:

توافق استاندار الانبار با آمریکا شوم است

توافق استاندار الانبار با آمریکا شوم است
دوشنبه 30 شهريور 1394 - 22:39

العالم - نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق،توافق استاندار الانبار و مقام های ایالات متحده برای استفاده از توپخانه آمریکا و بالگردهای آپاچی برای آزادسازی استان الانبار را شوم خواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عواطف نعمه" امروز (دوشنبه) در گفت وگو با سومریه نیوز بیان کرد: این توافق به دنبال هدف قرار دادن نیروهای بسیج مردمی در عراق است.

وی افزود: توافق منعقد شده میان استاندار الانبار و آمریکایی ها توافق شومی است زیرا صهیب الراوی باید برای آزادسازی استان الانبار به نیروهای عراقی پناه می برد نه آمریکایی ها.

نعمه تاکید کرد: این توافق آغازی برای هدف قرار دادن نیروهای بسیج مردمی با توپخانه های آمریکا و بالگردهای آپاچی، به بهانه بمباران تروریست های داعش است.

نماینده پارلمان عراق با بیان این که ائتلاف بین المللی و آمریکا در زمان ورود داعش به الانبار، کجا بودند؟، افزود: مسیر میان الرقه سوریه و موصل عراق تحت نظارت نیروهای آمریکایی بوده و آنها در هنگام ورود تروریست ها به عراق بدون کوچکترین اقدامی فقط نظاره گر بودند.

"حکمت الدلیمی " سخنگوی استاندار الانبار روز دوشنبه (21 سپتامبر 2015) از توافقی مبتنی بر مشارکت بالگردهای آپاچی و توپخانه آمریکا در درگیریهای آزادسازی این استان خبر داد و گفت بدین ترتیب درگیریها به ضرر داعش تمام خواهد شد.

صهیب اسماعیل الراوی استاندار الانبار 17 سپتامبر 2015 با هماهنگی دولت مرکزی عراق با هدف افزایش حمایت آمریکا از نیروهای عراقی و عشایر این کشور برای جنگ با داعش به واشنگتن سفر کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها