وقتی تروریست ها از خشونت داعش به تنگ می آیند

وقتی تروریست ها از خشونت داعش به تنگ می آیند
سه شنبه 31 شهريور 1394 - 11:16

العالم - تازه ترین مطالعات یک مرکز تحقیقاتی نشان می دهد که اعضای داعش از سال 2014 تاکنون بیش از پیش از این گروه تروریستی و تکفیری فرارمی کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز بین المللی مطالعه افراط گری و خشونت سیاسی (ICSR) با انتشارگزارش نتیجه مطالعات خود اعلام کرد: افرادی که از داعش جدا می شوند ، با خطر بازداشت شدن در کشورهایشان یا کشته شدن به دست داعش مواجه می شوند زیرا داعش اعضای جداشده خود را کافر تلقی می کند.

گزارش این مرکز تحقیقاتی حاکیست: 85 نفراخیرا از داعش جداشده وآمادگی خود را برای مصاحبه با رسانه ها اعلام کرده اند زیرا معتقدند فاش شدن ماهیت داعش،د مانع پیوستن دیگران به این گروه مسلح و افراطی خواهد شد.

صدها نفر پیش از این از داعش جداشده  و تعدادی با گذشتن از مرزهای ترکیه خود را به کشورهایشان رسانده اند ولی برخی دیگر به دست داعش اعدام شده اند و تعداد بسیاری نیز به جداشدن و فرار کردن فکر می کنند.

مرکز بین المللی مطالعه افراط گری و خشونت سیاسی اصلی ترین علت جداشدن اعضای داعش را وحشیگری این گروه تروریستی اعلام کرد و افزود : اکثر افرادی که از داعش جداشده اند، در این مساله اتفاق نظر دارند که علت جدا شدن روز افزون اعضاء، رفتارهای وحشیانه این گروه است. فساد مالی و بی بند و باری سرکردگان داعش نیز از دیگر عوامل جدا شدن اعضای این گروه تروریستی و تکفیری فعال در سوریه و عراق است.

بسیاری از اعضای جداشدۀ داعش نیز برای فرار از اجرای حملات انتحاری تروریستی ، مناطق تحت تصرف این گروه را ترک می کنند و به مناطق دیگر پناه می برند.

مرکز بین المللی مطالعه افراط گری و خشونت سیاسی به نقل از یکی از اعضای جداشدۀ داعش گزارش داد : داعش همه جهان را می ترساند، با هر فکری که منطبق با افکارش نباشد، مخالف است و هر عضوی که دستوراتش را اجراء نکند،  کافر و واجب القتل است.

بیش از دو سوم افرادی که با مرکز بین المللی مطالعه افراط گری و خشونت سیاسی مصاحبه کردند ، سال 2015 از داعش جدا شدند.

گروه تکفیری و تروریستی داعش از اوایل سال گذشته بخش های گسترده ای از عراق و سوریه را به اشغال خود درآورده و به جنایت های گسترده ای در این مناطق دست زده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها