آمریکایی ها همچنان نگران حضور نظامی روسیه در سوریه

آمریکایی ها همچنان نگران حضور نظامی روسیه در سوریه
سه شنبه 31 شهريور 1394 - 15:07

العالم- مقام های آمریکایی با ارائه آمار، ارقام و اطلاعات درباره حضور نظامی روسیه در سوریه ، از ادامه این وضعیت ابراز نگرانی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، مقام های آمریکایی مدعی هستند که روسیه علاوه بر استقرار 28 جنگنده در سوریه، حضور نظامی خود را در استان ساحلی لاذقیه افزایش داده و با هواپیماهای بدون سرنشین به عملیات شناسائی بر فراز خاک سوریه دست می زند.

فرانس پرس به نقل از یک مقام آمریکایی بدون ذکر نام وی گزارش کرد: هم اکنون 28 فروند جنگنده روسی در باند هواپیماهای استان لاذقیه (غرب سوریه) وجود دارد.

یکی دیگر از مسئولان آمریکائی می گوید: روسیه 20 بالگرد جنگی و باری نیز در سوریه دارد وهمچنین از هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز خاک سوریه استفاده می کند.

دو مسئول آمریکائی نیز در مصاحبه با خبرگزاری رویتر گفتند: گویا این اولین عملیات هوائی روسیه پس از افزایش تجهیزات نظامی خود در پایگاه هوائی اش در سوریه است. 

مسئولان آمریکائی تعداد هواپیماهای بدون سرنشین روسیه را که بر فراز خاک سوریه پرواز می کنند ، تعیین نکردند و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز تاکنون واکنشی نشان نداده است.

درهمین حال کارشناسان غربی اعتقاد دارند ، آغازعملیات هوائی روسیه در سوریه خطر احتمال برخورد هواپیماهای ائتلاف آمریکائی با هواپیماهای روسی را افزایش خواهد داد.

دو مسئول آمریکائی در مصاحبه با رویترزافزودند: هواپیماهای بدون سرنشین روسیه احتمالاً از پایگاهی نظامی در نزدیکی شهر لاذقیه (مرکز استان لاذقیه) به هوا برخاسته اند پایگاهی که روسیه در چند روز گذشته تجهیزات نظامی سنگین خصوصاً جنگنده ، بالگرد جنگی و تفنگدار دریائی به آن منتقل کرده است. 

پنتاگون بدون اظهار نظر درباره عملیات هوائی روسیه در سوریه ، می گوید که از آنچه در سوریه می گذرد ، کاملاً مطلع است.

آمریکا در چند روز گذشته از افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه ابراز نگرانی می کند و در همین راستا آشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا با سرگئی شویگو همتای روس خود مذاکره کرد که اولین مذاکره  آنها از زمان واگذاری سمت وزارت دفاع آمریکا به کارتر بود.

کارتر و شویگو توافق کردند که به مذاکرات خود برای جلوگیری از وقوع درگیری بین نیروهای روسی و جنگنده های ائتلاف آمریکائی ادامه بدهند.

درهمین حال معاون وزير خارجه سوريه هفته گذشته هدف اصلی شايعات درباره حضور نظاميان روسيه در کشورش را طولانی کردن عمر تروريسم برای خدمتگزاری به منافع آمريکا و رژيم صهيونيستی در منطقه و خارج آن و همچنين سرپوش گذاشتن بر ائتلاف شکست خورده آمريکا دانست.

فيصل مقداد با تاکيد بر ثبات موضع مسکو در حمايت از دولت سوريه برای برقراری موازنه قوا٬ مبارزه با تروريسم و به دست آوردن دستاوردهای واقعی برای حل سياسی بحران٬ وجود نظاميان روسی در خاک سوريه را تکذيب کرد.

وی در گفت وگو با روسيا اليوم افزود: حضور روسيه در خاک سوريه محدود به وجود دو مشاور در راستای توافق نظامی روسی ­سوری است.

ماريا زاخاروفا سخنگوی وزارت خارجه روسيه هم اخیرا با بیان اینکه کشورش در گذشته٬ حال و آينده از سوريه حمايت کرده و خواهد کرد٬ افزود: مسکوهرگز همکاری نظامی فنی خود با سوريه را مخفی نکرده و تجهيزات خود را در اختيار سوری ها قرار داده است. درزمان حاضر دو مشاور نظامی روس برای آموزش استفاده از تجهيزات نظامی روسيه در سوريه مستقر هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها