اظهارات یک عضو ارشد حشدالشعبی:

برخی سیاسیون عراق با قطر و عربستان مرتبط هستند

برخی سیاسیون عراق با قطر و عربستان مرتبط هستند
چهارشنبه 1 مهر 1394 - 11:40

العالم - یکی از اعضای ارشد بسیج مردمی عراق فاش کرد که برخی سیاستمداران این کشور با قطر و عربستان مرتبط هستند و برای ایجاد آشوب و تجزیه عراق تلاش می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، ریان الکلدانی دبیرکل گردان های "بابلیون" در بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) در گفت و گو با شبکه السومریه نیوز همچنین ضمن هشدار درباره قانون جدید گارد ملی خاطرنشان کرد که نیروهای ائتلاف آمریکا در مبارزه با داعش از خود نرمش نشان می دهند.

الکلدانی افزود: قانون نیروهای گارد ملی عراق با ساختار فعلی به منزله یک بمب ساعتی برای ملت عراق است و برخی سیاستمداران بی مایه که با قطر و عربستان در ارتباط هستند تلاش می کنند که هر کدام، صاحب یکی از استانها با ارتش و نیروهای شبه نظامی مخصوص خود شوند.

الکلدانی گفت : اگر قانون نیروهای گارد ملی به همین شکل تصویب شود، گروه تروریستی داعش هم در استان موصل ارتش خواهد داشت و ما اسامی و تعداد تمام خانواده هایی را که با این گروه همکاری کرده اند، می دانیم لذا نسبت به آزادسازی استان موصل با یک بازی سیاسی نگران هستیم.

وی درباره نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا گفت: ائتلاف آمریکا نه تنها هیچ نفعی برای عراق ندارد، بلکه برعکس، خطری برای این کشور به شمار می آید زیرا معتقدیم که این ائتلاف در حال نرمش و تعامل با داعش است.

گروههای مختلف بسیج مردمی اخیرا اعلام کردند که قانون نیرهای گارد ملی عراق را قبول ندارند. آنها این قانون را یک "قانون شوم" توصیف کرده و از پارلمان خواستند تا قانونی را که از خونهای ریخته شده و فداکاری های نیروهای مردمی حمایت نمی کند، تصویب نکنند.

پربیننده ترین خبرها