داعش پایگاههای خود در جنوب موصل را تخلیه می کند

داعش پایگاههای خود در جنوب موصل را تخلیه می کند
چهارشنبه 1 مهر 1394 - 14:14

العالم - با نزدیک شدن زمان عملیات آزادسازی شهر موصل بویژه بعد از کنترل نیروهای عراقی بر بیشتر مناطق بیجی، گروه تروریستی داعش تخلیه پایگاههای خود را در جنوب این شهر آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک مسؤول نظامی عراق در شهر موصل فاش کرد: گروه تروریستی داعش در منطقه القیاره و حمام العلیل در جنوب موصل و 400 کیلومتری شمال بغداد، پایگاهها و مواضع خود را از اسلحه و مهمات خالی می کند.

سرتیپ ذنون السبعاوی از تیپ دوم ارتش عراق گفت: عناصر داعش علاوه بر پایگاه القیاره، زندانیان سه زندان مخفی خود را نیز از منطقه حمام العلیل منتقل کرده اند.

السبعاوی خاطرنشان کرد: در میان زندانیان، افسران ارتش و پلیس، شیوخ عشایر، نمایندگان، کارمندان و شهروندان عادی هستند که همگی با خودروهای متعلق به داعش به نقاط نامعلوم منتقل شدند.

سرتیپ محمد الجبوری از مسئولان پلیس نینوا نیز امروز گفت: عناصر داعش، باند پرواز موصل را به طور کامل منفجر کرده اند تا از هرگونه عملیات نظامی در منطقه پروازی جنوب موصل، جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: داعش بعد از دریافت اطلاعات عملیاتی مبنی بر امکان فرود دهها هواپیما در عملیات امنیتی قریب الوقوع به منظور محاصره عناصراین گروه در شهر، اقدام به منفجر کردن باند فرودگاه کرد.

پایگاههای آموزشی داعش و مواضع و انبارهای مهمات و اسلحه و پایگاه های موشکی در جنوب، شمال و شرق موصل در 24 ساعت اخیر هدف حملات هوایی قرار گرفته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها