پیشروی های ارتش سوریه در حومه دمشق+فیلم

چهارشنبه 1 مهر 1394 - 14:55

دمشق (العالم)- ارتش سوریه بعد از درگیری های شدید با گروههای تروریستی، در دو محور دوما و ضاحیة الاسد در حومه دمشق پیشروی کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم حوادث میدانی در محور حرستا، دوما، عربین سرعت گرفته و بعد از سیطره بر منطقه الکسارات در شمال تپه ابوزید ارتش سوریه بعد از درگیری های شدید با گروههای تروریستی در غرب دوما از جهت المقالع و شمال الصمادی به سمت کارخانه التشیبس در شمال شرق ضاحیة الاسد پیشروی کرد.
همچنین ایستگاه ارسال فضایی دوما و تونل تروریست های جیش الاسلام در حرستا تخریب شد وتجهیزات نظامی تروریست ها در مزارع تل کردی منهدم گردید.
در عربین نیز یک کارگاه ساخت مواد منفجره هدف قرار گرفت که در اثر آن 15 تروریست از جمله کارشناسان ساخت مواد منفجره کشته شدند.
هنوز مدت زیادی از اعلام موفقیت های جیش الاسلام در غوطه شرقی دمشق نگذشته بود که ارتش سوریه از پیرامون پایتخت در این محور پیشروی کرد و به طور کلی درگیری های درحال تشدید شدن است.
زهران علوش سرکرده جیش الاسلام آتش بس در روستاهای زبدانی، کفریا، الفوعه و مضایا را مایه ننگ گروه تحت نظر خود دانست زیرا درگیری های غوطه شرقی دمشق را برای کمک به تروریست های محاصره شده در زبدانی به راه انداخت که طبق نظر منابع نظامی تبعات سنگینی برای آنها خواهد داشت زیرا بعد از یکسره شدن کار زبدانی، روی غوطه شرقی تمرکز خواهد شد.
حسن الحسن کارشناس نظامی خاطرنشان کرد که هرگونه آتش بس در جبهه های مختلف یا از طریق یکسره شدن کار آن جبهه و یا با مصالحه موقتی یا دائمی امکان پذیر است که این موضوع بر قدرت مانور در سایر جبهه ها خواهد افزود که نمونه آن را در غوطه شرقی مشاهده می کنیم.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها