کاهش محبوبیت حزب عدالت و توسعه ترکیه + ویدیو

چهارشنبه 1 مهر 1394 - 21:51

آنکارا، (العالم)- به عقیده کارشناسان، سیاست‌های نادرست داخلی و خارجی حزب عدالت و توسعه ترکیه باعث کاهش محوبیت مردمی این حزب و کمرنگ شدن شانس پیروزی آن در انتخابات نوامبر آینده شده است.

خبرنگار شبکه خبری العالم از آنکارا گزارش داد؛ نتایج آخرین نظرسنجی ها در ترکیه بیانگر کاهش محبوبیت مردمی حزب حاکم عدالت و توسعه است، امری که محافل سیاسی را درباره توان این حزب برای کسب اکثریت پارلمان و تشکیل دولت تک حزبی با تردید مواجه کرده است.

"سرحان بولوک" دبیرکل حزب وطن ترکیه در گفت وگو با خبرنگار العالم با بیان این که حزب عدالت و توسعه، به علت ناتوانی در تشکیل دولت بعد از انتخابات، این کشور را در تنگنای شدیدی قرار داد، گفت: انتخابات پیش از موعد کلید خروج از این تنگنا نیست زیرا حتی اگر این حزب بتواند اکثریت مطلق را از آن خود کند، هرگز نمی تواند بر هیولای تروریسمی که بوجود آورده است و بحران اقتصادی که روز به روز شدیدتر می شود، غلبه کند.

یک شهروند ترک نیز به خبرنگار العالم گفت: رهبران حزب عدالت و توسعه، سیاست نداشتن مشکل با کشورهای همجوار را به سیاست فقدان یک همسایه بدون مشکل یا ایجاد مشکل با همه همسایگان تبدیل کرده اند و باعث شده اند سیاست داخلی نیز در وضعیت نامطلوبی باشد.

"عبیده عبدالفتاح" خبرنگار العالم در این گزارش خاطرنشان کرد که ناظران سیاسی در پیش گرفتن سیاست استبدادی و مبتنی بر خونریزی در حمایت از تروریسم در سوریه از سوی حزب عدالت و توسعه، سوق دادن کشور به سوی حمام خون از طریق هدایت جنگ علیه کُردها، پافشاری بر محدود کردن آزادی مطبوعات و رسانه ها و نیز بحران های اقتصادی ناشی از آشفتگی سیاست های حزب عدالت و توسعه را از جمله دلایل کاهش محبوبیت مردمی این حزب بیان کرده اند.

"مکرمین بارود" عضو حزب دموکراتیک خلق ترکیه گفت: حزب عدالت و توسعه، در سومین دوره حاکمیت خود اعلام کرد که به درجه کمال رسیده است اما در همین مرحله بسیاری از حامیان خود را از دست داد و مفاسد و رشوه خواری 4 وزیر آن که در پرونده بزرگ مفاسد این کشور دست داشتند، رو شد.

بر اساس این  گزارش در حالی که این کشور با تنش سیاسی مواجه است، ناظران سیاسی اتفاق نظر دارند که نتایج انتخابات آینده چیزی را تغییر نخواهد داد و ترکیه در سایه تنش های امنیتی، آینده ای مبهم تر و روزهایی دشوارتر در پیش رو دارد.

از سوی دیگر خلأ کابینه، بحران اقتصادی روز افزون، کاهش شدید ارزش لیره با تشدید اوضاع امنیتی، از بروز هرج و مرج و بی ثباتی در ترکیه خبر می دهد.

پربیننده ترین خبرها