موشک اسکندر روسیه در برابر بمب‌ اتمی جدید آمریکا

موشک اسکندر روسیه در برابر بمب‌ اتمی جدید آمریکا
پنج‌شنبه 2 مهر 1394 - 10:23

در پاسخ به اقدام آمریکا در استقرار 20 بمب اتمی جدید در غرب آلمان، روسیه احتمالاً سامانه‌های موشکیِ عملیاتی ـ تاکتیکی "اسکندر ـ ام" را در استان کالینینگراد مستقر خواهد کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع نظامی ـ دیپلماتیک روسیه ضمن اعلام این مطلب گفت: مسکو در پاسخ به استقرار 20 بمب اتمی جدید از نوع B61-12 در یک پایگاه هوایی در غرب آلمان از سوی آمریکا، درصدد است که سامانه های موشکی عملیاتی ـ تاکتیکی "اسکندر ـ ام" را در استان کالینینگراد واقع در غرب روسیه مستقر کند.

به گزارش خبرگزاری "اینترفاکس" به نقل از این منبع، تصمیم گیری نهایی درباره استقرار این موشک ها پس از بررسی دقیق تهدیدهای احتمالی در رابطه با گزارش های منتشره درباره قصد آمریکا درخصوص پروژه تجهیزبمب افکن های تورنادوی آلمانی به بمب های اتمی جدید از نوع B61-12 در پایگاه هوایی بوخل وابسته به وزارت دفاع آلمان در غرب این کشور، اتخاذ خواهد شد.

پیشتر دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در روز چهارشنبه اعلام کرده بود استقرار تسلیحات هسته ای جدید آمریکا در آلمان توازن قدرت را بر هم زده و در اروپا تنش به وجود می آورد و در این رابطه روسیه مجبور خواهد بود تدابیر متقابلی را برای حمایت از امنیت ملی خود اتخاذ کند.

شبکه آلمانی ZDF در سایت رسمی خود اعلام کرد: قرار است در چند روز آینده پایگاه هوایی بوخل آلمان به بمب های اتمی جدید آمریکا از نوع B61-12 مجهز شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها