با وجود مخالفت رئیس فراکسیون سوسیالیست؛

نمایندگان پارلمان فرانسه عازم سوریه هستند

نمایندگان پارلمان فرانسه عازم سوریه هستند
پنج‌شنبه 2 مهر 1394 - 10:36

سه تن از نمایندگان سوسیالیست پارلمان فرانسه باوجود مخالفت رئیس فراکسیون، بر تصمیم خود مبنی بر سفر به دمشق اصرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری العالم "برونو لورو" رئیس فراکسیون سوسیالیست ها در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد که "اگرچه وی با چنین دیدارهایی چندان موافق نیست، اما نمایندگان مختارند کاری را که می خواهند، انجام دهند؛ اما نباید به حکومت بشار اسد فرصت بهره برداری از این سفر داده شود".

این سه نماینده از اعضای اکثریت سوسیالیست به نام های ژرار بابت - رئیس مجموعه دوستی سوریه و فرانسه - کریستین اوتین و ژروم لامبر، سفر خود به سوریه در روزهای 26 تا 30 سپتامبر جاری را بسیار خاص توصیف و خاطرنشان کردند که سفرشان شامل گشت هایی در تمام مناطق دمشق، حمص، لاذقیه و شهرک هایی مانند القریتین و معلولا خواهد بود.

آنها هدف خود از این سفر را ارزیابی اوضاع انسانی در سوریه و ایجاد همبستگی میان اعضای پارلمان فرانسه با اقلیت های شرقی عنوان کردند. البته بر اساس آنچه اوتین در صفحۀ مجازی خود نوشته یکی دیگر از اهداف سفر، حمایت از حاکمیت سوریه، دفاع از موسسات دولت سوریه، تمامیت ارضی و سلامت مرزهای آن است.

این سه نماینده قصد دارند در سفر خود با اعضای پارلمان سوریه و نمایندگان مقامات مسیحی و مدیر آثار و موزه های سوریه دیدار کنند.

سفر ماه مارس گذشتۀ 4 تن از اعضای پارلمان فرانسه از جمله ژرار بابت، به سوریه بحث برانگیز شد، به ویژه پس از آن که دولت فرانسه خشم خود را از این سفر ابراز کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها