وحشت اروپا از بیوه سیاه + عکس

وحشت اروپا از بیوه سیاه + عکس
پنج‌شنبه 2 مهر 1394 - 19:21

دولت بلژیک درپی سلب تابعیت یک زن مغربی تبار به علت پرداختن به فعالیت ها علیه امنیت ملی است .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت مغربی هسپرس گزارش داد: دولت بلژیک طبق حکم دستگاه قضایی، یک زنی مغربی تبار به نام ملیکه العرود را به جرم ارتکاب جرایم ضد امنیتی سلب تابعیت خواهد کرد.

هسپرس افزود: این زن ام عبیده نیز نامیده می شود و در رسانه ها معروف به " بیوه سیاه " و " خطرناک ترین زن اروپا " است و چندین سال به فعالیت های ضد امنیتی پرداخته است.

دادگاه قانون اساسی بلژیک با درخواست وکیل ملیکه برای امتناع از صدور حکم سلب تابعیت موکلش مخالفت کرد.

ملیکه العرود 55 ساله است و اهل شهر طنجه در شمال مغرب می باشد و از سال 2010 میلادی تاکنون در بازداشت به سر می برد.

ملیکه العرود

ملیکه العرود به جرم تشکیل شبکۀ جذب نیرو برای گروه های تروریستی فعال در افغانستان به 8 سال حبس نیز محکوم شده است و منابع قضائی بلژیک معتقدند که سلب تابعیت بلژیکی وی قطعی است چرا که 3 تبعه بلژیکی عرب تبار نیز اخیراً به جرم ارتباط با القاعده سلب تابعیت شده اند.

ام عبیده بیوه سیاه نامیده می شود زیرا دو شوهر قبلی اش کشته شده اند و دستگاه های امنیتی بلژیک وی را خطرناک ترین زن اروپا می دانند. ام عبیده سال 1999 با یک جوان ثروتمند تونسی به نام عبدالستار دحمان معروف به ابوعبیده ازدواج کرد که این جوان بعداً به طالبان افغانستان به سرکردگی ملا عمر پیوست. عبدالستار دو روز پیش از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی حمله انتحاری در افغانستان اجرا کرد که در این حمله تروریستی "احمد شاه مسعود" یکی از دشمنان سرسخت طالبان کشته شد.

ام عبیده سپس با یک تونسی دیگر ازدواج کرد و با شوهر دومش هم به فعالیت های تروریستی می پرداخت تا اینکه دومین شوهرش نیز در یکی از حملات هوایی آمریکا در افغانستان در سال 2012 میلادی کشته شد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها