عفو بین الملل خواستار تحقیق درباره یمن شد

عفو بین الملل خواستار تحقیق درباره یمن شد
جمعه 3 مهر 1394 - 17:40

العالم - سازمان عفو بین الملل امروز جمعه خواستار تحقیقات سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در یمن پس از گذشت شش ماه از تجاوز عربستان به این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری العالم ،آمار سازمان ملل نشان می دهد دست کم چهار هزار و 50 تن از مارس آغاز تجاوز عربستان وهم پیمانان آن به یمن کشته شده اند.

حملات هوایی وزمینی عربستان به یمن طی شش ماه گذشته نتوانست منجر به پیشروی زیادی در زمینه عقب راندن نیروهای مقاومت مردمی از صنعا ودیگر شهرها شود.

سازمان عفو بین الملل خواستار تشکیل کمیته تحقیقات سازمان ملل برای بررسی موارد نقض حقوق بشر در یمن طی جلسه کنونی شورای حقوق بشر در ژنو که دوم اکتبر ( 10 مهر) به کار خود پایان می دهد شد.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد عربستان وهم پیمانان آن عامل کشته شدن بیشتر کشته های غیر نظامی در یمن هستند که با استفاده از بمب های خوشه ای که سلاحی ممنوع الاستفاده است کشته شده اند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا مجروح شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

از سوی دیگر هواپیماهای عربستان سه شنبه گذشته دو منزل مسکونی در صنعا را بمباران ودستکم 20 تن را کشتند این در حالی است روز قبل از آن 50 تن را در حملات هوایی مناطق مسکونی صنعا به قتل رساندند.

خبرگزاری رسمی یمن اعلام کرد طی هفته گذشته 236 تن بر اثر بمباران های هوایی عربستان جان باختند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها