الدیار: سعودیها حجاج ایرانی را محاصره کرده بودند

الدیار: سعودیها حجاج ایرانی را محاصره کرده بودند
جمعه 3 مهر 1394 - 19:56

یک روزنامه لبنانی از محاصره حجاج ایرانی توسط نیروهای امنیتی عربستان سعودی به هنگام وقوع فاجعه دیروز «منا» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از فارس ، روزنامه لبنانی «الدیار» در خبری تحت عنوان «آیا مشکل امنیتی با حجاج ایرانی رخ داده؟»، از احتمال عمدی بودن فاجعه دردناک دیروز «منا» گزارش داد.

این روزنامه لبنانی با اشاره به کشته شدن 131 زائر ایرانی بیت الله الحرام و زخمی بیش از 150 تن دیگر، سئوالی مبنی بر اینکه «آیا مشکلی امنیتی با حجاج ایرانی رخ داده یا اینکه پیش آمدن این حادثه برای حجاج ایرانی امری تصادفی بوده است؟» مطرح کرد.

در گزارش روزنامه الدیار آمده است: برخی روایت‌ها می‌گویند که نیروهای امنیتی عربستان سعودی، حجاج ایرانی را همواره در محاصره خود نگه داشته و این حادثه تصادفی نمی‌باشد. هنگامی که حجاج به راه افتادند درهای آهنی مسدود شده و حجاج روی همدیگر افتاده و برخی دیگر روی سایر حجاج قدم گذاشته که این امر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از حجاح، که نزدیک به 300 تن از آنها زائر ایرانی بودند منجر شد. در این حادثه 131 ایرانی جان باخته‌اند.

این گزارش در ادامه سؤالاتی مبنی بر اینکه «چرا این حادثه برای حجاج ایرانی روی داد؟ چرا سعودی‌ها عامدانه عرصه را بر حجاج ایرانی تنگ کردند تا همواره زیر نظر نیروهای امنیتی عربستان سعودی باشند؟» را مطرح کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: هنگامی که حجاج ایرانی روی زمین افتادند راه‌ها بسته شده و حجاج شروع به افتادن روی یکدیگر کردند که آن مصیبت روی داد. بنابراین، آیا نیروهای امنیتی سعودی عرصه را بر حجاج تنگ کردند یا اینکه کاروان «محمد بن سلمان» جانشین ولی‌عهد سعودی راه‌ها را بسته و حجاج ایرانی (به نوبه خود) به کاروان رسمی اعتراض کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند؟.
 

پربیننده ترین خبرها