وقتی سلاح‌های جنگ باالنصره به‌النصره داده می‌شود!

وقتی سلاح‌های جنگ باالنصره به‌النصره داده می‌شود!
شنبه 4 مهر 1394 - 11:06

العالم - یک سخنگوی آمریکایی، روز جمعه فاش کرد عناصری از گروه های مسلح که آمریکا آن ها را آموزش داده است، مقادیری از سلاح های خود را در قبال امان نامه، به جبهه النصره وابسته به القاعده تحویل داده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کلنل "پاتریک ریدر" سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای معارض سوری، در روزهای 21 و 22 سپتامبر، شش کامیون و یک چهارمِ مهمات خود را به یک میانجی از جبهه النصره تحویل دادند تا در مقابل از امنیت، هنگام عبور برخوردار شوند.

وی افزود: اگر این موضوع صحت داشته باشد، به شدت موجب نگرانی است و به مثابه نقض اصول اصلی "برنامه آموزش و مجهز کردن نیروها در سوریه به تجهیزات ویژه" به شمار می رود.

ریدر تاکید کرد که موضوعِ واگذاری تجهیزات به جبهه النصره، در ساعت 1 بامداد جمعه به فرماندهی مرکزی آمریکا که بر عملیات نظامی در خاورمیانه نظارت می کند، اطلاع داده شد.

انتشار این خبر، از نابسامانی فعالیت های نظامی ِ ناشی از آموزش گروه های مسلح در سوریه حکایت دارد.

پیش از این، یک ژنرال بلندپایه آمریکایی، هفتۀ گذشته، به کنگره خبر داد که تنها یک گروه اندک از مخالفان، همچنان در سوریه در حال جنگ هستند.

مسئولان آمریکایی می گویند شاید این موضوع به بازنگری در برنامه آموزش گروه های مخالف در سوریه منجر شود و کاهش حمایت های مالی از آن را سبب شود.

26

پربیننده ترین خبرها