بازداشت شاهزادگان سعودی خلافکار در آمریکا+فیلم

شنبه 4 مهر 1394 - 12:35

العالم - پلیس آمریکا روز چهارشنبه یک شاهزاده سعودی به نام ماجد عبدالعزیز را در لس آنجلس به دلیل تجاوز به عنف به یک زن در منزلش در شهر بورلی هیلز واقع در غرب کلان شهر لس آنجلس بازداشت کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اینترنتی شبکه خبری العالم، البته اولین شاهزاده بازداشت شده در میان شاهزادگان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نیست و اولین بار نیست که یکی از افراد خاندان حاکم در خلیج فارس که منازل لوکس و با شکوه متعددی در لس آنجلس دارند، برای مقام های آمریکایی مشکل ایجاد می کنند.
پلیس بورلی هیلز همچنین هفته گذشته پس از انتشار نوار ویدیویی مربوط به یک خودروی فراری در حال حرکت با سرعت زیاد و غیرمجاز از شیخ خالد بن حمد آل ثانی یکی از افراد خاندان حاکم در قطر بازجویی کرد. راننده این خودرو به دستور ایست پلیس اهمیت نداد و نزدیک بود که با عابران پیاده تصادف کند.
شیخ خالد که به شرکت در مسابقات اتومبیلرانی شهرت یافته تکذیب کرد که هدایت این خودرو را برعهده داشته است و تاکید کرد که دارای مصونیت سیاسی است.
بورلی هیلز شهری است اشرافی‌نشین در غرب کلان‌شهر لس‌آنجلس که گران‌ترین و مجلل‌ترین خانه‌های آمریکا در آن قرار دارد. خانه بسیاری از معروف ترین و مشهورترین بازیگران سینمای هالیوود، خوانندگان و دیگر هنرمندان آمریکایی در آنجا قرار دارد.
در سال 2013 یک شاهزاده خانم سعودی به نام مشاعل العیبان در لس آنجلس متهم شد که با خدمتکار زن گینه ای خود همانند بردگان رفتار می کند اما در نهایت او از این اتهام تبرئه شد.
ماجد عبدالعزیز شاهزاده سعودی 28 ساله به اتهام تجاوز به عنف به یک زن در قصر کرایه ای خود در لس آنجلس با محکومیت هشت سال زندان و پرداخت جریمه 10 هزار دلار روبرو است. بهای این قصر35 میلیون دلار و مساحت آن 6705 مترمربع است.
پلیس لس آنجلس عصر چهارشنبه پس از دریافت گزارش تلفنی از شاهدان عینی در نزدیکی منزل شاهزاده ماجد عبدالعزیز اقدام به بازداشت وی کرد.
این شاهزاده یک شب را در زندان سپری کرد و سپس با پرداخت وثیقه ای به ارزش 300 هزار دلار پنجشنبه آزاد شد.
به نوشته روزنامه لس آنجلس تایمز، شاهدان عینی گفتند که یک زن غرق خون را دیدند که درخواست کمک می کرد و سعی داشت از دیوار منزل شاهزاده بالا برود.
شاهزاده مزبور در 19 اکتبر در دادگاه حضور خواهد یافت و با محکومیتی شامل هشت سال زندان و پرداخت 10 هزار دلار جریمه روبرو است.
این شاهزاده سعودی همچنین به گروگان گیری و تهدیدات جنایتکارانه همچون تهدید دیگران به قتل و زخمی کردن یک فرد متهم است.
پلیس گفت: هنوز نمی داند که آیا این شاهزاده دارای مصوونیت دیپلماتیک است یا خیر و وزارت خارجه به پلیس در این خصوص کمک خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها