عراق جامعه بین الملل را علیه داعش بسیج می کند

عراق جامعه بین الملل را علیه داعش بسیج می کند
شنبه 4 مهر 1394 - 14:00

العالم - مقام های عراقی به منظور تشدید حملات علیه گروه داعش سعی دارند تا جامعه بین الملل را برای حمایت از کشورشان در نبرد علیه تروریسم بسیج کنند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، موضوع پی گیری مقام های عراقی برای دریافت حمایت و کمک های جهانی به صورت مستقیم ، بخصوص به دنبال ناکامی آمریکا در رهبری ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نفوذ داعش همچون یک غده سرطانی درعراق در حال گسترش است که از ناکام ماندن ائتلاف در ارزیابی قدرت این گروه تروریسی حکایت دارد.

ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق از کشورهای جهان خواست تا حمایت خود را از عراق در رویارویی با گروه تروریستی داعش افزایش دهند که به گفته وی "در بیش از 90 کشور جهان انتشار یافته است." این موضوع نه تنها برای عراق بلکه برای تمام جهان یک چالش به شمار می رود.

جعفری در گفتگویی رادیویی خاطرنشان کرد: عراق نیازمند مشارکت واقعی کشورهای جهان در این زمان به خصوص است.

وی افزود: کشورش تجهیزات و کمکهای نظامی دریافت می کند اما نمی تواند تمامی ابعاد مشکل به وجود آمده توسط داعش را مهار کند.

وزیر خارجه عراق خاطرنشان کرد: کشورهایی که تاکنون به تعهدات خود در مورد عراق عمل نکرده اند، باید تا فرصت هست به تعهدات شان عمل کنند.

جعفری این مطالب را پس از گذشت یک سال از آغاز حملات هوایی ائتلاف بین الملل علیه گروه تروریستی داعش در عراق بیان کرد تا به این ترتیب تاکید کند که واشنگتن در از بین بردن داعش و یا در زمینه تضعیف آن ناکام مانده است.

ائتلاف طی چند ماه گذشته بارها از حملات هوایی خود علیه مواضع داعش سخن به میان آورده است؛ اما تاکنون به استثنای مناطق شمال عراق نتوانسته داعش را تضعیف کند.

گزارش های رسانه ای غربی از پیدایش مشکل بزرگی در درون ستاد مرکزی نیروهای نظامی آمریکا به عنوان زیرمجموعه وزارت دفاع (پنتاگون) سخن به میان آورده اند. مسوولیت این ستاد پیگیری مسائل امنیتی کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی است. این گزارش ها دروغین بودن خبرهای انتشار یافته در مورد موفقیت آمریکا در نبرد با داعش را برملا کرده اند.

در همین راستا برخی از جریانهای سیاسی معتقدند وضعیت فراروی عراق باعث شده تا این کشور برای مقابله با تروریسم به دنبال کسب حمایت جهان عرب برآید. علاوه بر آن بغداد ظرف چند هفته آینده میزبان یک کنفرانس بین المللی در همین خصوص است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها