انتقاد مرجع دینی عراق از مدیریت حج در عربستان

انتقاد مرجع دینی عراق از مدیریت حج در عربستان
شنبه 4 مهر 1394 - 15:02

العالم - سید محمد تقی مدرسی یکی از مراجع تقلید شیعیان عراق کشته و زخمی شدن صدها تن از حجاج در حج امسال را ناشی از اداره بد حج توسط دولت عربستان و مشغول بودن آن به جنگ علیه یمن دانست.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری العالم، مدرسی از دولت عراق خواست تا وزارت خانه ای را برای اداره سفر زیارتی میلیونها تن از زائران به عتبات عالیات در این کشور اختصاص دهد.
تارنمای الاتجاه پرس به نقل از مدرسی افزود: صهیونیسم جهانی می خواهد عربستان و یمن را به دو کشور ناکام و شکست خورده تبدیل کند زیرا صهیونیسم از هیچ چیزی به اندازه حج و شعائر اسلامی نمی ترسد زیرا حج همچون خنجری در قلب آنها فرو می رود.
وی خاطرنشان کرد: برای امت مسلمان ثبات حجاز حائز اهمیت است زیرا در این سرزمین حرمین شریفین قرار دارد. شاید روزی فرابرسد که ما از این اماکن دفاع کنیم زیرا مایه عزت و آبروی ما هستند.
وی افزود: جنگ با از بین رفتن عربستان و یمن پایان خواهد یافت . هر کس به اندازه ارزنی عقل و شعور داشته باشد می بایست مشکلات را با عقل و تدبیر حل کند.
مدرسی درهمین حال تاکید کرد: وزارت خانه های دولت عراق باید به سفر زیارتی میلیونها تن از مردم از سراسر جهان به عراق اهتمام بورزند و وزارت خانه ای را به این امر اختصاص دهند تا به تامین نیازهای زائران بپردازد.
وی بر لزوم اهتمام جستن به شعائر اسلامی از جمله حج و زیارت ائمه معصومین (علیهم السلام) که بعد ظاهری دین را تشکیل می دهد، تاکید کرد. 

پربیننده ترین خبرها