حزب کارگر انگلیس از مردم عراق عذرخواهی می کند

حزب کارگر انگلیس از مردم عراق عذرخواهی می کند
شنبه 4 مهر 1394 - 15:20

العالم - رهبر حزب کارگرانِ انگلیس قصد دارد به نمایندگی از این حزب، به سبب شرکت در جنگ عراق، عذرخواهی کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "الیور رایت" دبیر سیاسی روزنامه ایندی پندنت در گزارشی نوشت: جِرِمی کوربن در نخستین نشستِ حزب کارگران انگلیس، قصد دارد، به خاطر مشارکتِ انگلیس در جنگ عراق، عذرخواهی کند.

بر پایه این گزارش، انتظار می رود کوربن در این عذرخواهی بگوید که "حزب کارگران از کشمکش های ناشی از این جنگ، درس بگیرد و هیچ گاه این اشتباه را تکرار نخواهد کرد.

وی همچنین خاطرنشان خواهد کرد که نقشِ آتی انگلیس، جست وجوی راه حل، برای حل درگیری ها از طریق همکاری خواهد بود نه ارسال نیروهای مسلح برای طرف شدن در جنگ ها.

انتظار می رود که این عذرخواهی، با استقبال فعالان حزب و همچنین برخی از شخصیت های برجستۀ آن مواجه شود.

یکی از نمایندگان حزب کارگران در پارلمان انگلیس که از طرفداران کوربن است، گفت: او را تشویق می کنیم که در سخنرانی خود، این عذرخواهی را انجام دهد؛ چرا که اگر از این فرصت استفاده نکند، همه را غافلگیر خواهد کرد.

به باور الیور رایت نویسندۀ این گزارش، عذرخواهیِ کوربن، با مخالفت برخی از اعضای حزب مواجه خواهد شد زیرا این افراد بیم آن دارند که این عذرخواهی، موجب شکل گیری این تصور در میان مردم شود که حزب کارگران، در خصوص مسائل مرتبط به امنیت ملی، از قدرت و قاطعیت لازم برخوردار نیست.

کوربن در سخنرانی تبلیغاتی خود برای تصدی ریاست حزب کارگران گفته بود که به سبب درگیر شدنِ جنگ در عراق، به صورت نمادین، عذرخواهی خواهد کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها