چند هواپیمای ترابری روسی به لاذقیه رفته است؟

چند هواپیمای ترابری روسی به لاذقیه رفته است؟
شنبه 4 مهر 1394 - 16:54

العالم ـ یک منبع نظامی امروز شنبه تاکید کرد که در چارچوب تحکیم حضور مسکو در سوریه، دست‌کم 15 فروند هواپیمای باری روسی حامل تجهیزات و افراد، طی دو هفته گذشته در یک پایگاه نظامی در حومه لاذقیه فرود آمدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود، گفت: از حدود دو هفته پیش تا به امروز، هر روز دستکم یک هواپیمای باری روسی به همراه جنگنده هایی که از آنها پشتیبانی می کنند، در پایگاه نظامی حمیمیم در فرودگاه باسل اسد فرود می آیند. هواپیماها  حامل ابزار و تجهیزات و نیرو هستند و پرچم روسیه نیز بر روی این هواپیماها نقش بسته است.

این منبع افزود: تعداد این هواپیماها به 15 فروند رسیده است، آنها محموله های خود را تخلیه می کنند، سپس کامیونهای ویژه این ابزارها و تجهیزات را به خارج از فرودگاه منتقل می کنند. هواپیماهای باری روس سپس به همراه جنگنده ها منطقه را ترک می کنند.

روسیه از چندین هفته پیش با ارسال هواپیماهای جنگی و جاسوسی و سامانه دفاع هوایی و سلاح های جدید که برخی از آنها به دست ارتش سوریه رسیده، حضور نظامی خود را در این کشور تحکیم کرد.

یک منبع نظامی خاطرنشان کرد که دولت سوریه استفاده از جنگنده های بدون سرنشین ساخت روسیه در عملیات خود ضد افراطگرایان در شمال و شرق کشور را آغاز کرده است.

در همین حال سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله شامگاه جمعه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: ورود روسیه به سوریه یک تحول مثبت است و در روند درگیری آتی در سوریه تاثیرگذار خواهد بود.

این در حالی است که واشنگتن در قبال تحکیم حضور نظامی روسیه در سوریه ابراز نگرانی می کند. مقامات امریکایی، اخبار مربوط به استقرار جنگنده های روسی از نوع "سوخو ـ24" و "سوخو ـ25" در سوریه را مورد تایید قرار دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها