نشریه آمریکایی: مقامات سعودی مقصر فاجعه منا هستند

نشریه آمریکایی: مقامات سعودی مقصر فاجعه منا هستند
شنبه 4 مهر 1394 - 21:33

یک نشریه آمریکایی به نقل از شاهدان عینی مقصر بودن مقامات سعودی در بروز فاجعۀ عید قران در منا را ثابت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که پس از فاجعۀ منا و کشته شدن حدود 1300 حاجی هنوز هیچ توضیح رسمی از سوی مقامات عربستان ارائه نشده و تنها وزیر بهداشت عربستان حاجیان را در بروز حادثه مقصر دانسته؛ یک نشریه آمریکایی به نقل از یک شاهد عینی مقصر بودن مقامات سعودی را ثابت کرد.

نیویورک تایمز به نقل از یکی از کسانی که هنگام وقوع حادثه منا در محل حاضر بود، نوشت: مقامات سعودی خروجی ها را به صورت موقت بستند و ازدحام زیاد حجاج باعث ایجاد فشار در میان جمعیت شد.

"خالد صالح" یکی از کارمندان دولت عربستان که بلافاصله بعد از شنیدن صدای فریاد و آژیرهای هشدار به مکان شتافته بود، می گوید، تعداد زیادی از مردم روی زمین افتاده و کشته یا مجروح شده بودند و من از حاجیان شنیدم که تعدادی از خروجی ها برای عبور خودروی "شخصیت های مهم" بسته شدند.

نیویورک تایمز به نقل از مسوولان بعثه های حج نوشت: دو راه خروجی منا در برابر حاجیان بسته شد و همین موضوع به وقوع این حادثه تأسف بار منتهی شده است.

در اثر فاجعه مسدود شدن مسیر حجاج در منا در روز پنج شنبه و بر اساس آمار اعلامی از سوی مبادی زیربط، تاکنون یکهزارو 300 کشته شناساسی شده و آمار مجروحان این حادثه نیز از مرز دو هزار نفر گذشته است.

پربیننده ترین خبرها