طرح داعش برای جذب گسترده کارشناسان اقتصادی

طرح داعش برای جذب گسترده کارشناسان اقتصادی
يکشنبه 5 مهر 1394 - 10:36

گروه تروریستی داعش در صدد وضع قوانینی برای تامین منابع مالی ثابت برای خود و جذب جوانان متخصص در رشته های مختلف به ویژه انرژی است.

 به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری روسی "اینتر فکس" به نقل از آندره نوویکوف، رییس مرکز مبارزه با تروریسم جامعه کشورهای مستقل، در کنفرانسی در شهر بیلگورد واقع در جنوب غرب روسیه گفت: گروه داعش در حال تعیین نظام اقتصادی بر اساس ساختاری چند منظوره است که مانند آن در هیچ گروه تروریستی دیگری به چشم نخورده است.

نوویکوف خاطرنشان کرد، منابع مالی گروه تروریستی داعش علاوه بر وضع نظام مالیاتی و مالیاتهای گمرکی و تجارت با آثار باستانی، با تامین درآمدهای ثابت از چاههای نفت و ایستگاههای برق واقع در سرزمینهایی که اشغال کرده و تسلط بر مقادیر زیادی طلا و ذخایر ارزی شهر موصل عراق تامین می شود.

این رییس پلیس روسی گفت: این گروه افزون بر تلاش برای به کار گیری کارشناسان رسانه ای و متخصصان کشاورزی که به همین دلیل شمار زیادی از جوانان دارای مدارک بالا در معرض خطر قرار دارند، در صدد به کارگرفتن متخصصان مختلف در زمینه های نظامی، پزشکی و انرژی به ویژه نفت و گاز و فناوری است.

رسانه های غربی پیشتر، پس از تسلط این گروه تروریستی داعش بر چندین منطقه عراق و چپاول بانکهای آن، این گروه را در ردیف ثروتمندترین گروه های تروریستی جهان قرار داده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها