کشتن حجاج به خاطر "حجVIP "!

کشتن حجاج به خاطر
دوشنبه 6 مهر 1394 - 14:38

یکی از شاهدان فاجعه منا گفت "حج وی آی پی" تا کنون دو بار باعث "کشتار حجاج" شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اسماعیل القاسمی الحسنی" یکی از شاهدان فاجعه منا در مطلبی در سایت روزنامه "رأی الیوم" نوشت: این موجی نیست که بخواهیم سوار آن شویم و عادت ما موج سواری نبوده است.
وی فاجعه منا را "جنایتی زشت و محکوم" توصیف کرد و افزود: شب را در مزدلفه سپری کردیم و بعد از نماز صبح به منا رفتیم. در روز اول هیچ مشکلی در رمی جمرات رخ نداد و پل بزرگی بود که من از بالای آن رمی جمرات را انجام دادم و همراهان من با آرامش این کار را انجام دادند؛ اما در روز دوم نیروهای ارتش عربستان این پل را بسته بودند، و حجاج به طبقه پایین هدایت شدند و من هم همراه آن ها بودم.
اسماعیل خاطرنشان کرد: تا زمانی که زنده ام هرگز این لحظه از عمرم را فراموش نخواهم کرد، زمانی که آخرین سنگ را پرتاب کردم موج انسانی از پشت مرا به زور هل داد و مرا زیر پاهای حجاج انداخت. اگر لطف خدا نبود من الان زنده نبودم. در لحظه ای که زیر پاهای حجاج افتاده بودم یکی از حجاج دست مرا گرفت و بلند کرد و من از آنجا خارج شدم البته نه از مسیری که وارد شده بودم، بلکه از مسیری که حجاج بعد از رمی جمرات آنجا را ترک می کردند تا حجاجی که وارد این مکان می شوند با حجاجی که خارج می شوند به یکدیگر برخورد نکنند.
وی ادامه داد: زمانی که به چادر در منا بازگشتم دوستانم به خاطر اینکه به سلامت بازگشته بودم به من تبریک گفتند. علت آن را نمی دانستم چون هیچ یک از آن ها هنگامی که من زیر پاهای حجاج افتاده بودم همراه من نبودند و هنوز حادثه را برای کسی تعریف نکرده بودم.
اسماعیل افزود: زمانی که متوجه شدم شبکه ها به طور زنده خبر کشته شدن بیش از 300 حاجی را در لحظه حضور من در منا منتشر می کنند، شوکه شدم. این خبر با توجیه هایی که امروز می شنویم منتشر می شد مانند جهل و ازدحام حجاج و گوش نکردن آن ها به دستورات و دیگر اراجیف.
وی خاطرنشان کرد: علت بسته شدن پل همچنان ذهن مرا به خود مشغول کرده بود و بعد از آن از یک مسؤول بلندپایه شنیدم که یکی از پادشاهان عرب در آن موقع برای رمی جمرات آمده بود؛ ابتدا از صحت این خبر اطمینان نداشتم تا اینکه شبکه رسمی کشور آن پادشاه اعلام کرد که پادشاه این کشور مناسک حج را انجام داده و صحیح و سالم بازگشته است.
اسماعیل تأکید کرد: در اینجا دو مصیبت وجود دارد. یکی اینکه یقینا پل به خاطر جماعت VIP تخلیه شده و حجاج به مکان دیگری هدایت شده اند بنابراین نه کسانی که (برای رمی جمرات) می آیند می دانند که شمار زیادی از حجاج مقابل آن ها هستندT و نه کسانی که رمی جمرات را انجام داده اند می دانند که امواج حجاج به سوی آنها سرازیر خواهد شد. مصیبت دیگر اینکه خبر وقوع فاجعه همراه با اتهام جهل و عمل نکردن قربانیان به دستورات، به گوش خانواده های حجاج می رسد.
این شاهد فاجعه منا گفت: اکنون باید این سوال مطرح کنیم که چرا اتهام نادانی تنها در اینجا (رمی جمرات) نسبت داده می شود؟ در حالی که در روز طواف و سعی و روز ترویه و روز عرفه و مسجد نمره و در مزدلفه نیز شمار حجاج بسیار زیاد و شلوغ است، چرا در این مکان ها چنین اتفاقی نمی افتد؟؟؟ آیا خبر وقوع فاجعه برای خانواده های حجاج کافی نبود، که توهین و اتهام مقصر بودن در حادثه نیز به آن اضافه شد!!!
وی افزود: نیمه شب در مسجد النبی بود که یکدفعه دهها نفر از نیروهای امنیتی و ارتش وارد شدند و به زور حجاج را بدون رعایت قداست این مکان مقدس بیرون راندند. من با چشمان خودم شاهد این صحنه بودم چرا؟ چون یکی از سران عرب (که اکنون از سران مخلوع است) به همراه همسرش برای زیات پیامبر اکرم (ص) آمده بودند. آیا با محافظ و سلاح به زیارت می آیند؟ آن ها به چه حقی با ما چنین رفتاری کردند؟ این حج وی آی پی است. در این شرایط چه کسانی نادان هستند؟ فکر نمی کنم نادان تر و احمق تر از کسانی که صفت وی آی پی را در مکان های مقدس یادآور می شوند، وجود داشته باشد.
این شاهد فاجعه منا در پایان به سخنان سرلشکر منصور الترکی اشاره کرد و گفت: او تاکید می کند که جماعت وی آی پی نمی تواند عامل چنین فجایعی باشد، و دلیلش هم این است که اینگونه افراد راههای اختصاصی خود را دارند. اما او به این موضوع توجه نکرده است که این راهها لزوما به مکان های مشخصی یعنی محل انجام مناسک و در اینجا به جمرات منتهی می شود، که اغلب صحنه حوادث است. این بدان معنا است که او از یک طرف وجود جماعت وی آی پی را تایید و تاکید کرده است که آن ها راههای خود را دارند، و از طرف دیگر از جایی که نمی داند تایید کرده است که هنگام برخورد این راهها با راههای سایر مردم در مشعر منا فاجعه رخ می دهد، مگر اینکه جمرات اختصاصی برای جماعت وی آی پی وجود داشته باشد که ما از آن بی خبریم !!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها