توهین "خلفان" به ایرانیان برای تبرئه آل سعود

توهین
دوشنبه 6 مهر 1394 - 22:53

العالم - جانبداری "شخصیت"های جهان عرب از سعودی‌ها برای توجیه فاجعه منا، در کنار هجمۀ بی‌سابقۀ آنها به ایران، هر لحظه ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی فرافکنی برخی رسانه ها و شبکه های ماهواره‌ای وابسته به سعودی و تلاش برای مقصر جلوه دادن زائران ایرانی در فاجعه منا، معاون پیشین رئیس پلیس دبی هم به این موج رسانه ای پیوست و در اظهاراتی مضحک، با توهین به ایرانیان در صدد تبرئه اقدامات سعودی ها در فاجعه منا برآمد.

"ضاحی خلفان" که به اتخاذ مواضع عجیب و غریب و تمسخرآمیز معروف است، این بار به موضع گیری در قبال فاجعه منا پرداخت و با نادیده گرفتن حقایق، به تعریف و تمجید از خدمات مقامات سعودی به حجاج پرداخت و تلاش کرد تا حجاج ایرانی را عامل این فاجعه خونین معرفی کند.

معاون رئیس پلیس سابق دبی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «عربستان توانست همه مشکلات را برای خدمت به میهمانان خداوند بر طرف کند و تلاش های با ارزشی در این زمینه انجام داد اما نتوانست به حجاج ایرانی نظم بدهد»!

وی در ادامه اظهارات تمسخرآمیز خود افزود: برخی از عربستان توقع دارند که برای هر حاجی، یک "ریموت کنترل" قرار دهد تا در شرایط مختلف او را کنترل کند!!.

سخنان بی پایه خلفان به این معنی است که حجاج ایرانی به نظم و مقررات احترام نگذاشته و باعث این فاجعه شده اند؛ در حالی که به گفتۀ نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، در سال های گذشته مسئولان امنیتی مدینه منوره به دلیل نظم فوق العاده حجاج ایرانی در تجمعات و مراسم بزرگ و گسترده ای همچون دعای کمیل در بین الحرمین مدینه، بارها از مسئولان حج کشورمان به طور رسمی و مکتوب، تشکر و قدردانی کرده و نظم ایرانی ها در برگزاری این قبیل مراسم را الگویی برای دیگر کشورها و راهنمایی برای مسئولان حج سعودی دانسته اند.

این درحالی است که به گواهی شاهدان عینی بسته شدن عمدی یکی از مسیرهای منتهی به پل جمرات باعث این حادثه مصیبت بار شده است.

برخی رسانه ها، عبور کاروان خودروهای وزیر کشور عربستان را علت بستن راه ها در منا و وقوع این حادثه بر شمرده اند.

پربیننده ترین خبرها