خطیب مسجدالاقصی انتقاد کرد؛

اهمال تشکیلات خودگردان دربرابرهتک حرمت الاقصی

اهمال تشکیلات خودگردان دربرابرهتک حرمت الاقصی
سه شنبه 7 مهر 1394 - 11:00

العالم - خطیب مسجدالاقصی و رییس کمیته عالی اسلامی بیت المقدس تاکید کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین در قبال رخدادهای مسجد مبارک الاقصی کوتاهی می کند و با مقید کردن خود به توافقنامه اسلو هیچ نقشی در شهر قدس ایفا نمی کند.

 به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم شیخ "عکرمه صبری" افزود: حضورهمیشگی خدام و نگهبانان و پاسداران مسجد الاقصی در این مکان مقدس و تداوم رویارویی آنان با اشغالگران صهیونیست نشان می دهد که دشمن صهیونیستی یارای اجرای طرح شوم تقسیم قبله نخست مسلمانان را ندارد.
 
وی تصریح کرد: تعرض دیروز صهیونیست ها به مسجد الاقصی اقدامی از پیش طراحی شده بود، ما درباره آن هشدار داده بودیم، این اقدام در چارچوب تلاش های دشمن صهیونیستی برای تحمیل طرح تقسیم زمانی این مسجد قابل تفسیر است.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها مدعی شدند که مسجد الاقصی روز یکشنبه برای مسلمانان و روز دوشنبه نیز برای یهودیان است، افزود: این امر به کلی مردود است و همین مساله موجب اعتکاف ده ها فلسطینی در این مکان مقدس شد و مانع از یورش شهرک نشینان صهیونیست به داخل آن شدند.

شیخ صبری با تمجید از حضور دایمی خدام مسجد مبارک الاقصی در این مکان، از آنان به عنوان مدافعان قبله نخست مسلمانان یاد کرد.

خطیب مسجدالاقصی همچنین یادآور شد: واکنش کشورهای عربی و اسلامی به تعرض اشغالگران صهیونیست به مسجد الاقصی در حد مطلوب نیست.

پربیننده ترین خبرها