جنگ لفظی اوباما و پوتین در سازمان ملل متحد

جنگ لفظی اوباما و پوتین در سازمان ملل متحد
سه شنبه 7 مهر 1394 - 11:34

العالم - باراک اوباما و ولادمیر پوتین در نشست عمومی سازمان ملل به انتقاد از سیاست های یکدیگر در قبال بحران سوریه و جنگ با گروه تروریستی داعش پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که اوباما درباره حمایت [مسکو] از نظام دمشق هشدار داد، پوتین حمایت نکردن از نظام بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، را اشتباهی بزرگ" ارزیابی کرد.
رییس جمهوری آمریکا بدون اشاره به نبرد سوریه با گروه های خطرناک تروریستی، با وجود اعلام آمادگی کشورش برای همکاری با روسیه و ایران برای حل بحران سوریه، بشار اسد را "ستمگر و قاتل کودکان" خواند و از حامیان وی انتقاد کرد.
پوتین اما با رد سخن اوباما گفت: گروه داعش از هرج و مرج ناشی از سرنگونی صدام در عراق و معمر قذافی در لیبی نشأت گرفت.
رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد، کشورها باید به نظام بین الملل احترام بگذارند و به روسیه درباره حمایت از بشار اسد که به گفته وی "با سرکوب شدید مخالفان باعث بروز هرج و مرج در سوریه شد" هشدار داد.
اوباما در بخش دیگری از سخنانش از این که برخی پس از 70 سال از [تصویب] منشور سازمان ملل از بی صلاحیتی این سازمان و لزوم بازگشت به روش های کهن در برخورد کشورها با یکدیگر سخن می گویند، اظهار تاسف کرد.
وی ادعا کرد: این کشورها طبق منطق مزبور، حمایت از ستمگرانی مانند بشار اسد را که بر سر کودکان بی گناه بشکه های انفجاری می ریزند، توجیه می کنند زیرا از نظر آن ها جایگزین وی قطعا بدتر خواهد بود.
اوباما افزود: باید اعتراف کنیم که پس از این همه کشتارها و خونریزی ها بازگشت به وضعیت قبل از جنگ سوریه، امکان ناپذیر است.
پوتین اما بر خلاف نظرات اوباما گفت: نظام اسد تنها نظامی است که واقعا با این گروه (داعش) می جنگد.
رئیس جمهوری روسیه افزود: بر این باوریم که همکاری نکردن با دولت سوریه و نیروهایش که رو درو با داعش می جنگند، یک اشتباه بزرگ است.
پوتین همچنین سخن کسانی که دخالت نظامی فزاینده روسیه در سوریه را به منافع بین المللی این کشور ربط می دهند، محکوم کرد و گفت: مسکو دیگر نمی تواند بیش از این با اوضاع فعلی دنیا تسامح نشان دهد.
رئیس جمهوری روسیه همچنین خواستار تشکیل یک"ائتلاف فراگیر ضد تروریسم" برای مقابله با تروریست ها در سوریه و عراق شد. پوتین در اولین سخنرانی اش در نشست عمومی سازمان ملل از 10 سال پیش تاکنون، رد همکاری با دولت سوریه و ارتش این کشور در جنگ با تروریسم را اشتباه بزرگی توصیف کرد.
پوتین افزود: ما باید مشکلاتی را که فراروی همه ماست حل کنیم و ائتلاف فراگیری را ضد تروریسم تشکیل دهیم.

پربیننده ترین خبرها