واکنش سازمان ملل به خونبارترین حمله عربستان

واکنش سازمان ملل به خونبارترین حمله عربستان
سه شنبه 7 مهر 1394 - 17:26

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد، خونبارترین حمله آل سعود به یمن را که 130 شهروند یمنی در بمباران یک سالن عروسی به شهادت رسیدند، تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جنگنده‌های سعودی روز دوشنبه به این مراسم عروسی در منطقه "الحوجله" در "المخاء" در استان تعز یمن حمله کردند.

رابرت کولفل سخنگوی کمیساریا در گفت و گوی مطبوعاتی در ژنو گفت که اگر این آمار درست باشد، خونبارترین حمله از تاریخ آغاز جنگ یمن است.

تخریب زیارتگاه های شرق یمن به دست گروه های القاعده 
از سوی دیگر گروه موسوم به "انصارالشریعه" وابسته به القاعده امروز زیارتگاهها و مزارهای متعلق به علمای صوفیه را در غرب شهر المکلا مرکز استان حضرموت در شرق یمن را تخریب کردند.
شاهدان عینی گفتند که این زیارتگاهها در دو منطقه "بروم" و "الهجله" و با ابزار و ادوات دستی تخریب شدند که مهمترین آنها مربوط به شیخ "مزاحم" (متوفی در سال 817 هجری) از علمای بزرگ صوفیه در حضرموت است.
انصارالشریعه در روز بیست ودوم ماه جاری میلادی نیز مشابه این اقدام را انجام داده و قبور علمای صوفیه و پادشاهان قرون گذشتۀ حضرموت را هم تخریب کرده بودند.
القاعده در ماههای گذشته بارها به مکان های مقدس صوفیه تعرض کرد و قبور برخی شیوخ از جمله "آل باوزیر" و "غیل باوزیر" و همچنین مرکز مطالعات اسلامی صوفیه را در مکلا تخریب کرد و مانع از برگزاری حلقه درس طلاب آن شد.
القاعده از آغاز آوریل گذشته بر شهر مکلا مرکز استان حضرموت و شهرهای مجاور سیطره دارد.

پربیننده ترین خبرها