حجاج مغربی گرفتار بی کفایتی آل سعود

حجاج مغربی گرفتار بی کفایتی آل سعود
سه شنبه 7 مهر 1394 - 19:02

مشکلات حجاج مغربی در عربستان هنوز ادامه دارد و به فاجعۀ منا ختم نشده بلکه در انتقال میان مکه و مدینه و بی مبالاتی آژانس مسافرتی نیز خودنمایی می کند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم شماری از حجاج مغربی از شرایط موجود در طول دوران اقامت در عربستان و به خصوص مشکلات پیش آمده در مسیر رفت و آمد و نیز تاخیر و لغو برخی پروازها به مقصد کشورشان شکایت دارند.
در همین زمینه صلاح الدین یتیم پسر عضو ارشد حزب حاکم عدالت و توسعه درباره مشکلات خود و همراهانش در روزهای اخیر، با پایگاه خبری هسپرس گفت و گو کرد.
وی خاطرنشان کرد که شماری از حجاج به دلیل پایین بودن کیفیت خدمات ارائه شده توسط آژانس مسافرتی سعودی شرایط دشواری داشتند. مثلا برای انتقال حاجیان از عرفات به منا فقط یک اتوبوس اختصاص یافته بود از این رو فقط زنان به منا رفتند و به مردان وعده داده شد که اتوبوس دیگری خواهد آمد اما با نیامدن اتوبوس حاجیان مجبور شدند مسافت 12 کیلومتری را پیاده بپیمایند.
صلاح الدین یتیم افزود: دومین مورد بی نظمی، انتظار 12 ساعتۀ حاجیان در لابی هتل برای رسیدن اتوبوس هایی بود که آنان را از مکه به مدینه منتقل کند.
وی همچنین تاکید کرد که بعضی از حجاج به دلیل بیماری از خستگی شدید رنج می بردند اما در طول مدت انتظار 12 ساعته به آنها آب و غذا داده نشد و آنها هم از ترس این که هر لحظه اتوبوس از راه برسد نتوانستند محل انتظار را ترک کنند.
وی در ادامه گفت: مسؤولان سعودی کمی قبل از نماز مغرب بالاخره وارد عمل شدند و چند اتوبوس که فقط مناسب سفرهای درون شهری است آماده کردند و بعد از اعتراض و امتناع حجاج از سوار شدن رسیدهایی را ارائه دادند که نشان می داد آژانس مبلغ 10 ریال (سعودی) برای هزینه انتقال به مدینه پرداخت کرده در حالی که این مبلغ برای استفاده از اتوبوس های کولردار بسیار کم و ناچیز است.
پسر عضو ارشد حزب عدالت و توسعۀ مغرب افزود: حاجیان در نهایت تسلیم شدند و با سوار شدن به اتوبوس ها خود را به مدینه رساندند تا فرصت زیارت سه روزه ای که یک روز از آن هم ضایع شده بود بیش از این از دست نرود.
وی تاکید کرد تعداد حاجیان مغربی که در این وضعیت نابسامان به سر می بردند 230 زن و مرد بود که هریک مبلغی بین 63هزار و 500 تا 75 هزار درهم برای مدت 18 روز به آژانس مربوطه پرداخت کرده بودند و قرار است پنجشنبۀ هفته جاری به مغرب بازگردند.

پربیننده ترین خبرها