مشاور اسد: آمریکا و روسها به تفاهم رسیده‌اند

مشاور اسد: آمریکا و روسها به تفاهم رسیده‌اند
سه شنبه 7 مهر 1394 - 21:34

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه با تاکید بر این که ارسال سلاح توسط روسیه در راستای مبارزه با تروریسم است، خاطرنشان کرد اظهارات روس ها و امریکایی ها بیانگر آن است که که دو طرف به تفاهم رسیده اند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بثینه شعبان در گفت و گو با شبکه "سی ان ان" گفت: سوریه، بحران را با نگاهی متفاوت از نگاه اروپا و امریکا، ارزیابی می کند زیرا ما در معرض کشتار و تروریسم هستیم و امروز از هر عرب که بپرسید به شما می گوید که سخنان پوتین درست است و او نبض حوادث منطقه را حس می کند.
شعبان خاطرنشان کرد که امضای توافقنامه میان روسیه، ایران و عراق در بغداد به منظور هماهنگی برای مبارزه با تروریسم است.
وی افزود: چیزی که ما به عنوان ملت سوریه خواهان آن هستیم پایان یافتن تروریسم است و دلیل اعتماد سوری ها به روسیه این است که مسکو تاریخ استعماری در منطقه ندارد و روزی که انور سادات در مصر خواستار ترک هزاران مستشار روس شد آنها این کار را انجام دادند.
شعبان در ادامه گفت: از اظهارات روس ها و امریکایی ها این طور فهمیدم که دو طرف به تفاهم رسیده اند و امیدواریم که تلاش ها برای مبارزه با تروریسم همسو و برای این بحران راه حل مسالمت آمیزی ایجاد شود.

اعلام آمادگی آمریکا درباره همکاری با روسیه و ایران
وی افزود: سخنان امروز باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که در آن گفت، "آمادگی داریم با روسیه و ایران برای حل بحران سوریه همکاری کنیم"، اظهارات هفته قبل من را تأیید می کند.
شعبان خاطرنشان کرد که اگر غرب به حرف دولت سوریه در سال 2011 گوش کرده بود این خرابی و ویرانی در کشور رخ نمی داد و همان موقع هم کسانی که به عنوان تظاهرکنندگان مسالمت آمیز در رسانه های غربی مطرح می شدند از اسلحه جنگی استفاده می کردند و مردم را می کشتند.
مشاور رئیس جمهور سوریه در پایان گفت: باید قبول کرد که رسانه های غربی در خصوص بحران سوریه گمراه شدند و بیشتر اخبارشان را از الجزیره قطر و العربیه عربستان گرفتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها