بلایی که بمبهای آمریکایی به سر یمنیها می آورد

بلایی که بمبهای آمریکایی به سر یمنیها می آورد
سه شنبه 7 مهر 1394 - 22:44

سلاح های آمریکایی که توسط عربستان علیه مردم یمن استفاده می شود هر روز صدها شهروند بیگناه را می کشد و قوانین بین المللی در این خصوص آشکارا نقض می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صدها نفر از مردم یمن درحالی که در خانه های خود خواب و یا در حال کارهای روزانه بودند مورد حمله واقع شده اند و آمریکا نیز بی وقفه سلاحهای خود را به سوی عربستان روانه کرد تا این آدمکشی ادامه یابد.
تجاوز سعودی ها باعث بحرانی تر شدن اوضاع انسانی در فقیرترین کشور خاورمیانه شده تا جایی که قبل از جنگ بیش از 50 درصد ساکنان آن نیازمند کمک های انسانی بودند و حالا این رقم به بیش از 80 درصد رسیده است.
برنامه غذای جهانی سازمان ملل متحد در هفته گذشته از احتمال شیوع گرسنگی در میان میلیونها یمنی هشدار داد که بیشتر آنها زن و کودک هستند و از آنجا که بمب های متجاوزان بیشتر غیر نظامیان را هدف قرار داده این فاجعه انسانی ابعاد وسیع تری به خود گرفته است.
میراث مسموم سلاحهای ساخت آمریکا یمن را تا سالهای سال دچار مصیبت خواهد کرد. در یکی از روستاهای نزدیک صعده یک مزرعه پر از بمب خوشه ای وجود دارد. این بمبها کوچک به اندازه یک قوطی نوشابه هستند و هنوز منفجر نشده اند و خطر بزرگی برای ساکنان محلی و کشاورزان و دامداران به شمار می آیند.
در ماه مه سخنگوی نیروهای متجاوز تصریح کرد که کل شهر صعده به یک هدف نظامی تبدیل شده و این نقض قانون بین المللی است که بر اساس آن طرف های درگیر ملزم هستند میان شهروندان عادی و اهداف نظامی تمایز قائل شوند.

پربیننده ترین خبرها