الربیعی: باید ائتلاف جدید مبارزه با داعش تشکیل شود

الربیعی: باید ائتلاف جدید مبارزه با داعش تشکیل شود
چهارشنبه 8 مهر 1394 - 11:33

العالم - نماینده ائتلاف دولت قانون در عراق خواهان تشکیل ائتلاف منطقه ای - بین المللی جدیدی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "موفق الربیعی" با انتشار بیانیه ای گفت: باید ائتلاف (جدید) مبارزه با داعش با مشارکت چهار کشور عراق، روسیه، سوریه، ایران و حزب الله لبنان تشکیل شود.

وی تاکید کرد: این ائتلاف جدید، جدی تر و کامل تر از ائتلاف بین المللی آمریکا ضد داعش خواهد بود و در واقع تکمیل کننده آن است.

الربیعی در بیانیه ای که "الاتجاه پرس" یک نسخه از آن را دریافت کرد، گفت: ائتلاف بین المللی کنونی به رهبری آمریکا در از بین بردن باندهای داعش تردید دارد و این مساله موجب شده تا آنان است که عناصر این گروه بر مناطق جدید عراق مانند الرمادی و سایر مناطق تسلط یابند که این وضعیت به ضرر اقدامات گروههای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی در بازپس گیری تکریت است.

وی افزود: این باندها در حال بازیافتن قدرت دفاعی خود و شستشوی مغزی شمار بیشتری از ساکنان مناطق تحت تسلط خود هستند.

الربیعی گفت: به دلیل عدم پایبندی آمریکا به تعهدات قانونی و بین المللی خود در قبال عراق از جمله تحویل ندادن سلاح و تجهیزات، ضعف آموزش نیروهای امنیتی، سهل انگاری در تجهیز عراق به جنگنده های "اف 16" - که پول آنها به طور کامل پرداخت شده است- باندهای داعش (از نظر توان) هم اکنون همسطح نیروهای امنیتی شده اند.

وی تاکید کرد: عراق همواره به وعده ها و توافقات پایبند است.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز دوشنبه 28 سپتامبر 2015 تاکید کرد که کشورش برای مبارزه با داعش با چند کشور کمیته های اطلاعاتی تشکیل داده است.

وی افزود: روسیه به دلیل حضور روسها در باندهای داعش، در صدد مبارزه با این گروه است.

الربیعی در پایان خاطرنشان کرد: عراق در صدد شکست دادن نظامی گروه داعش و تعقیب عناصر آن است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها