گاردین : فرار مهاجران از جهنمی به جهنمی دیگر

گاردین : فرار مهاجران از جهنمی به جهنمی دیگر
چهارشنبه 8 مهر 1394 - 12:23

العالم - روزنامه گاردین گزارشی جدید درباره سفر خطرناک مهاجران از سواحل لیبی به اروپا منتشر کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گاردین نوشت: هیأتی از سازمان پزشکان بدون مرز اخیراً عملیاتی را در دریای مدیترانه برای نجات دادن سرنشینان یک قایق حادثه دیده اجراء کردند که گزارشگر گاردین این هیأت را هنگام اجرای عملیات همراهی می کرد.

این روزنامه انگلیسی افزود: خدمه کشتی هائی که برای نجات مهاجران از خطر غرق شدن در دریای مدیترانه به محل عملیات اعزام می شوند ، نمی توانند همه سرنشینان را نجات دهند.

گاردین نوشت: سازمان پزشکان بدون مرزچندی پیش تعدادی مهاجر را در دریای مدیترانه نجات داد که اکثر آنها اتباع اریتره بودند اتباعی که علت سفر خطرناک خود به اروپا را اوضاع نابسامان کشور خود اعلام کردند و گفتند که از چیزی شبیه به جهنم فرارکردند زیرا نظامیان حاکم بر کشورشان مستبدانه حکومت می کنند و کمترین و ساده ترین امکانات زندگی را برای آنها فراهم نمی کنند.

اتباع اریتره اموالی را به قاچاقچیان برای خارج کردن آنها از کشورشان و عبور دادن از مرزهای کشور خود با اتیوپی یا سودان و رساندن به لیبی پرداخت می کنند.

قاچاقچیان سودانی در شهر اُمّ دُرمان گذرنامه های مهاجران اریتره را جمع آوری و صبحگاه آنها را در کامیون ها سوار می کنند و پس از پیمودن مسیری بیابانی به مرزهای لیبی می رسانند سپس آنها را به قاچاقچیان لیبیائی تحویل می دهند و این قاچاقچیان نیز آنها را به شهر اجدابیا در شمال شرق لیبی منتقل می کنند.

برخی از مهاجران اریتره در مسیرهای بیابانی منتهی به اجدابیا گم می شوند و برخی هم به علت پایان یافتن سوخت و متعاقباً پایان یافتن آب و غذا یا حملات گروه های مسلح جان خود را از دست می دهند و مهاجرانی هم که سالم به اجدابیا می رسند ، تا زمانی که پولی به قاچاقچیان پرداخت نکنند ، حبس می شوند پس از پرداخت پول سفر خطرناک خود به شهر بنی ولید را آغاز می کنند و در این شهر 2 هزار دلار به قاچاقچیان برای رسیدن به سواحل لیبی پرداخت می کنند و در اماکنی در سواحل این کشور گاه چند ماه منتظر می مانند و نهایتاً با یک قایق راهی اروپا می شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها