تغییر معادلات منطقه صهیونیستها را وحشت زده کرد

تغییر معادلات منطقه صهیونیستها را وحشت زده کرد
چهارشنبه 8 مهر 1394 - 12:56

العالم - عقب نشینی آمریکا، پیش روی مسکو در ترسیم معادلات سیاسی منطقه و تقویت حضور روسیه در سوریه، صهیونیستها را به تأمل بیشتر درباره شرایط حاضر منطقه وادار کرده است.

به گزارس پایگاه خبری العالم، "تسفی یحزکیلی" کارشناس مسائل خارمیانه شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی دراین باره گفت: گروههای مسلح سوریه همه حملات خود را برای هدف قرار دادن مواضع روسیه در سوریه متمرکزمی کنند.

وی همزمان پخش تصاویری که ادعا شد از پروازجنگنده های روسیه در آسمان سوریه گرفته شده است، افزود: در این پروازها جنگنده های روس عملیات سوختگیری در جو را در برابر دیدگان گروههای مسلح روسیه تمرین کردند.

یحزکیلی از پوتین به عنوان پدرخوانده جدید خاورمیانه یاد کرد و افزود: نتانیاهو درسفر مسکو به خواسته های خود دست نیافت و درچنین شرایطی روسیه به حضور گسترده خود در سوریه ادامه می دهد.

وی یادآور شد: حضور نظامی روسیه با توجه به خلأ موجود در عرصه سوریه، ایستادگی نظام دمشق روی پای خود و غایب بودن آمریکا ازصحنه سوریه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه اکنون موضع ایران بخصوص پس از توافق هسته ای و به دنبال آن حزب الله و سوریه تحکیم می شود، افزود: دیگر کشورهای عربی جویای این هستند که آیا زمان آن فرا رسیده است که به ائتلاف جدید بپیوندند و برای مذاکره با پوتین عازم موسکو شوند؟

"موآف فاردی" تحلیلگر مسائل سیاسی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه از این پس آزادی عملکرد اسرائیل در پی تحولات اخیر کاهش می یابد، یادآورشد : دیگر حملاتی هوایی در حریم هوایی سوریه نخواهیم داشت.زیرا از نظر پوتین این قبیل حملات تجاوز به حریم روسیه است.

وی افزود: نیروی هوایی اسرائیل به ناچار محموله های اسلحه که از سوریه برای حزب الله حمل می شود را در حریم هوایی لبنان هدف قرار خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها