معلم:اوباما نمی تواند برای سوریه تعیین تکلیف کند

معلم:اوباما نمی تواند برای سوریه تعیین تکلیف کند
چهارشنبه 8 مهر 1394 - 13:15

العالم - وزیرامور خارجه سوریه گفت :اوباما و دیگران باید بدانند که مردم سوریه به تنهایی سرنوشت خود را ترسیم خواهند کرد و آنها نمی توانند برای ملت سوریه تعیین تکلیف کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ولید المعلم روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: از زمان برگزاری کنفرانس ژنو 2 این مطلب را به جان کری گفته ام و هم اکنون نیز آن را تکرار می کنم که نه اوباما و نه هیچ کس دیگری نمی تواند برای مردم سوریه تعیین تکیلف کند.

وی درپاسخ به سئوالی درباره اظهارات احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه مبنی بر اینکه مرزهای ترکیه در برابر تروریسم مسدود است، در جمع خبرنگاران در نیویورک گفت: امیدوارم داود اوغلو این بار صداقت داشته باشد زیرا ما به اظهارات زیاد مقام های ترک عادت داریم، اما هیچ صداقتی ندیده ایم.

المعلم افزود: اگر وی در مبارزه با تروریسم و حفظ مردمش از این تروریسم جدی است، بنابراین باید با سوریه هماهنگ باشند.

وی تاکید کرد: همکاری سوریه و روسیه با ایران و عراق علیه گروه تروریستی داعش برای پایان دادن به فعالیت این گروه بسیار مفید است و ما از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در این خصوص حمایت می کنیم.

المعلم درباره سئوالی درخصوص اتاق عملیات عراق برای هماهنگی میان سوریه، عراق، روسیه و ایران و شاید آمریکا گفت: وجود این اتاق صحت دارد و برای تبادل داده های اطلاعاتی است اما نمی دانم آمریکا نیز مشارکت خواهد کرد یا خیر، زیرا هدف این اتاق با استراتژی آمریکا در مهار کردن داعش و نه از بین بردن آن ، در تضاد است.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با رئیس جمهوری چک بر ضرورت همکاری جامعه بین المللی در اجرای قطعنامه های شورای امنیت برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

المعلم در دیدار با میلوس زیمان براولویت مبارزه با تروریسم و ضرورت همکاری جامعه بین المللی در پایبندی به قطعنامه های شورای امنیت برای مبارزه با تروریسم و وادار کردن کشورهای حامی گروههای تروریستی برای پایان دادن به اقدامات خود، تاکید کرد.

وی گفت: دلیل رنج های شهروندان سوریه، جنایتهای تروریستی و وضعیت امنیتی و تحریم های یک جانبه اتحادیه اروپا و آمریکاست که برخی شهروندان را به ترک کشور و عزیمت به دیگر کشورهای اروپایی مجبور کرده است.

المعلم به جنایتهای تروریستی گروههای داعش و جبهه النصره و دیگرسازمانهای تروریستی مرتبط با القاعده پرداخت.

رئیس جمهوری چک نیز بر موضع کشور خود در حمایت از مردم و دولت قانونی سوریه تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها