نگرانی صهیونیست ها از سلاح روسی، در سوریه

نگرانی صهیونیست ها از سلاح روسی، در سوریه
چهارشنبه 8 مهر 1394 - 15:11

العالم - مسئولان بلندپایۀ صهیونیستی، از استقرار سلاح های پیشرفتۀ روسی در اراضی سوریه به شدت اظهار نگرانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وبگاه شبکۀ دو تلویزیون رژیم صهیونیستی از دغدغۀ مسئولان بلندپایۀ نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی و نگرانی آن ها از استقرار سلاح های پیشرفتۀ روسی در اراضی سوریه خبر داد و با استناد به گزارش های غربی مدعی شد که سامانه ضد هوایی پیشرفتۀ روسی در طرطوس و لاذقیه مستقر شده است.

این منبع، از موشک های ضدهوایی SA-15 و SA-22 سخن به میان آورد که سامانه هایی بسیار پیشرفته اند و می توانند تهدیدی برای فعالیت نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه باشند.

بر پایه این گزارش، روسیه همچنین 28 فروند جنگندۀ سوخو 30 به سوریه فرستاده است که مخصوص جنگ های هوایی است و برای حفظ برتری هوایی به کار گرفته می شود.

به نوشتۀ این وبگاه صهیونیستی، تحلیل عکس های دریافتی از فرودگاهی که روس ها در نزدیکی لاذقیه در حال آماده سازیِ آن هستند، فاش می کند که جنگنده ها، مجهز به موشک های پیشرفتۀ هوا به هوا، بر روی بال هستند و این نشان می دهد که ماموریت این جنگنده ها تهاجمی نخواهد بود، بلکه ماموریت آن ها، دفاع در برابر جنگنده های بیگانه است.

به باور صهیونیست ها، علت دغدغه و نگرانی مسئولان تل آویو آن است که این سلاح ها و سامانه ها، ربطی به جنگ با داعش ندارند.

این وبگاه به نقل از مسئولان صهیونیست می نویسد: داعش، جنگنده در اختیار ندارد، بنابراین نیازی به سامانه موشکی پیشرفته نیست. استقرار سوخوی 30 نیز با هدف حمله به فعالان سازمان های تروریستی در سوریه نبوده و این، نگران کننده است.

26

پربیننده ترین خبرها