پوتین: از ارتش سوریه پشتیبانی هوایی می‌کنیم

پوتین: از ارتش سوریه پشتیبانی هوایی می‌کنیم
چهارشنبه 8 مهر 1394 - 19:02

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که در مبارزه با تروریست‌ها، باید ضمن اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، پیشدستی کنیم.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست اعضای دولت گفت: هزاران فرد مسلح از کشورهای مختلف در کنار تروریست ها می جنگند و اگر در سوریه موفق بشوند، قطعاً به کشورهای خود بازخواهند گشت و به روسیه نیز خواهند آمد.

پوتین خاطرنشان کرد، تنها روش درست برای مبارزه با تروریسم در سوریه اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و سرکوب افراد مسلح و تروریست ها در مناطق تحت تصرف آنها پیش از رسیدن شان به خانه های ما هستند.

پوتین از پشتیبانی هوایی روسیه از ارتش سوریه خبر داد و گفت: ما نمی خواهیم که خود را وارد نزاع  سوریه کنیم و تدابیر خود را طبق برنامه به دقت اجرا خواهیم کرد. اول اینکه ما فقط از ارتش سوریه در مبارزه قانونی اش با گروه های تروریستی پشتیبانی خواهیم کرد دوم اینکه این پشتیبانی صرفاً هوایی خواهد بود و ما در عملیات زمینی مشارکت نخواهیم کرد.

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد، سوم اینکه روسیه فقط در زمان اجرای عملیات هجومی ارتش سوریه به پشتیبانی هوایی خواهد پرداخت.

پوتین گفت: برنامه ها و تدابیر روسیه درخصوص بحران سوریه به اطلاع شرکای بین المللی مسکو رسیده است.

وی افزود: روسیه همچنان از مبارزه با تروریسم بین المللی حمایت می کند و معتقد است که مبارزه با تروریسم باید طبق قانون بین الملل و براساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام بگیرد.

پوتین خاطرنشان کرد، اقدامات شرکای روسیه در سوریه مبتنی بر اجازه سازمان ملل یا درخواست دولت قانونی (سوریه) نیست و مسکو معتقد است که هماهنگ کردن تلاش های همه کشورهای دخیل در مبارزه با تروریسم بین المللی براساس منشور سازمان ملل امکان پذیر و مفید خواهد بود.

رئیس جمهوری روسیه گفت: بحران سوریه علل و عوامل مختلف داخلی و خارجی دارد که مداخله خارجی آشکار در امور منطقه به این بحران دامن زده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها