ادعای عجیب سعودی‌ها به نقل از وزیر بهداشت

ادعای عجیب سعودی‌ها به نقل از وزیر بهداشت
پنج‌شنبه 9 مهر 1394 - 13:31

روزنامه سعودی الریاض مدعی شد که وزیر بهداشت کشورمان در کنفرانس مطبوعاتی با همتای سعودی خود تأکید کرده است که فاجعه منا، "امری خارج از کنترل بوده، و ما تسیلم خواست و اراده خداوند هستیم".

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الریاض ادعا کرد: "وزیر بهداشت ایران از تلاشهای عربستان و همکاری و پاسخگویی در تعامل با حادثه و ارائه همه خدمات بهداشتی و امدادرسانی به همه مجروحان تمجید کرد، و گفت که دشواری مأموریت دولت عربستان و تلاشهایش در ارائه خدمات در موسم حج را درک می‌کند" .. و "این حادثه امری خارج از کنترل بود و ما تسلیم خواست و اراده خداوند هستیم."
این روزنامه سعودی خاطرنشان کرد که وزیر بهداشت عربستان و همتای ایرانی دیروز (چهارشنبه) در نشستی در جده، روابط دوجانبه، وضعیت سلامتی حجاج ایرانی و نحوه انتقال کشته شدگان صبح عید قربان در منا، را بررسی کردند. و دو طرف توافق کردند که اجساد درگذشتگان ایرانی که شناسایی شده‌اند در سریعترین زمان ممکن منتقل شود، و تلاشها برای شناسایی بقیه افراد و درمان مجروحان، ادامه یابد.

الریاض همچنین تأکید کرد که "خالد بن عبدالعزیز الفالح" در این دیدار، از جانب "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان به دولت ایران و خانواده های جان باختگان تسلیت گفت، و بر تمایل دولت عربستان برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها